Gå til innhold

Ville dere reklamert?

Anbefalte innlegg

Gjest Hennesmor
Skrevet

For 17 dager siden kjøpte jeg vinterstøvler til min datter. De var ganske dyre (700,-) og "lovte" å holde varmen helt ned til 20 minus.

Dessuten skulle de være vannavstøtende, men de har vært konstant våte innerst over tåen, og i går var hun så kald på føttene at hadde hun neglebitt, -vi hadde 5 minusgrader...

De er romslige og har en god ullsåle inni, og hun har kun brukt anbefalt ullsokk, så hva gjør jeg? Det heter jo at man har 8 dager reklamasjonsfrist.

Ville dere gått tilbake til butikken og klaget og bedt om å heve kjøpet?

Skrevet

Hvis du har sørget for å impregnere dem (såfremt overflaten på støvlene er beregnet på impregnering), så ville jeg ha reklamert når de fungerer så dårlig.

Skrevet

ja, når en vare ikke holde det som loves ville jeg klagd ja..

Skrevet

Ja, det ville jeg prøvd på. Den er jo definitivt ikke vanntett. Var det GoreTex?

Når det gjelder kulde så er vi veldig forskjellige. Så jeg synes det er rart at noen kan garantere at du ikke fryser i beina ved -20.

Skrevet

Ja, det ville jeg absolutt ha klaget på.

Produktet er jo ikke slik som lovet.

Butikken bør jo uansett være klar over dette.

Gjest majas mamma
Skrevet

Helt klart klagegrunn. Spesielt siden de var så dyre. Det er om å gjøre å være bestemt, enkelte skobutikker er helt ramme på det å skyve skylden over på kunden. Min stedatter hadde kjøpt et par sko i somme hvor sålen løsnet på begge skoene etter 2 mnd. Da hun leverte skoene tilbake påsto de først at hun hadede vært uforsiktig, og så ville de bare gi henne halv pris tilbake, for nå var skoen på salg!! Hørt sånn tull!! Hun hadde kvittering og alt.

Skrevet

Kamik Waterbugs?

De er ikke vanntette. Og du kan med forbrukerkjøpsloven i hånd forlange å heve kjøpet når varen ikke er slik markedsføringen tilsier at den er.

AneM1365380603
Skrevet

Ja, det ville jeg klaget på.

6-åringen min har også svindyre sko som garanterer at vannet holdes ute. Hun kom dassvåt hjem en dag, men hadde visst vasset i vann til knærne ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...