Gå til innhold

Plumbo i vasken- hva nå? :(

Anbefalte innlegg

Gjest Amor vincit omnia
Skrevet

Vasken på badet var tett igår, så jeg måtte kjøpe plumbo idag.

Men etter å ha fulgt anvisningen (så mange dl plumbo, fyll på med kokende vann, stå i 30 min) så renner ikke vannet ned. Hva gjør jeg da? Tok mer kokende vann, men etter 1 time nå så renner det fortsatt ikke ned.

MÅ jeg skru fra hele vasken nå da?

Fortsetter under...

Skrevet

Hva gjør det for noe da? Og kan plumboen tåle å ligge over natten nedi vasken?

La vannet renne i en time så går det bra.

Gjest Amor vincit omnia
Skrevet

La vannet renne i en time så går det bra.

Kan jo ikke det, det er jo tett!!

Skrevet

Kan jo ikke det, det er jo tett!!

La det renne svakt. På den måten får du utvannet plumboen. Er det HELT tett?

Annonse

Skrevet

Til en senere gang - bruk ikke plumbo! Gjør du det feil får du en sementklump i røret. Kontakt en rørlegger om du ikke får løsnet klumpen på annen måte.

Jeg bruker MrMuscle avløpsåpner. Helt suveren.

Gjest Amor vincit omnia
Skrevet

Til en senere gang - bruk ikke plumbo! Gjør du det feil får du en sementklump i røret. Kontakt en rørlegger om du ikke får løsnet klumpen på annen måte.

Pokker heller. Hva tar en rørlegger for dette da?!

Skrevet

Pokker heller. Hva tar en rørlegger for dette da?!

Regn med noen laken... En elektriker tar 2000,- for 5 - 10 min oppdrag på kveldstid i helgene. *Knegg*

Skrevet

Tidligere brukte jeg også Plumbo, men nå har jeg oppdaget at

1) Plumbo fjerner ikke q-tips, tannstikkere og annet som samler seg i vannlåsen på badet.

2) Å rense vannlåsen selv er så enkelt at selv mormor kan gjøre det.

http://www.klikk.no/bolig/hus/article476605.ece

Q-tips og tannstikker i vannlåsen?? Hva _er_ det du driver med?? ;-)

Skrevet

Vel.. en gang gikk vasken tett hjemme hos meg... (det bodde da et barn på nesten 4 år og en voksen i leiligheten). jeg demonterte vannlåsen i vasken og fant ikke mindre enn 11 q-tips nedi vannlåsen.

Gjett hvem som gjemte bollen med qtipsene og det andre gørret fra vannlåset, og tok en liten prat med en på nesten 4-år neste dag.. og som fikk se hva jeg fant...?.

Har aldri funnet qtips i vasken etterpå... ;-)

Annonse

Skrevet

Det er bare helt utrolig ja, men i vannlåsen kan man finne mye rart som man ikke kan huske å ha lagt der. :))

Skrevet

Vel.. en gang gikk vasken tett hjemme hos meg... (det bodde da et barn på nesten 4 år og en voksen i leiligheten). jeg demonterte vannlåsen i vasken og fant ikke mindre enn 11 q-tips nedi vannlåsen.

Gjett hvem som gjemte bollen med qtipsene og det andre gørret fra vannlåset, og tok en liten prat med en på nesten 4-år neste dag.. og som fikk se hva jeg fant...?.

Har aldri funnet qtips i vasken etterpå... ;-)

;-)

Gjest majas mamma
Skrevet

Det finnes flytende Plumbo også. Men MrMuscle er suveren, syns den er bedre på å fjerne vond lukt også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...