Gå til innhold

Ansvarsfraskrivelse (NHD?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare lettere forvirra:

- Når ble ansvarsfraskrivelse et godt tegn?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Når ansvaret klart ligger hos en annen.

Eks: Jeg tar ikke ansvaret for min nabos alkoholmisbruk.

Skrevet

Når ansvaret klart ligger hos en annen.

Eks: Jeg tar ikke ansvaret for min nabos alkoholmisbruk.

Så om noen fraskriver seg ansvar for sin egen hverdag - for så å få skryt for det av sine behandlere?

Usannsynlig?

Skrevet

Så om noen fraskriver seg ansvar for sin egen hverdag - for så å få skryt for det av sine behandlere?

Usannsynlig?

Ja, usannsynlig.

• 3 uker senere...
20 år i helvete
Skrevet

Ja, usannsynlig.

Så det vil med andre ord si at om pasienten ved feildiagnose står på avhengihetspotente preparater over tid og utvikler missbruk i den forstand at nye medisiner legges til uten at gamle seponeres vekk,tar ikke lange tiden før pasient er ute av stand til å ane at dett bærer mot lege strt missbruk,men om du får den innrømelsen noen gang.Glem det.Skulle gjerne lagt ved 1000 sider bevis på hvordan psykaitrien uten ansvar dytter doser som tilsvarer lett forgiftning som daglig dosering lengt utover den tid de selv står for at er forsvarlig,men blir det trøbbel ja da er det dusten av en passient som burde skjønt at blandingen ev sobril ,valium,xanor,rivotril osv ville føre til missbruksstemplet,vel i den tilstanden du befinner deg etter å starte sagen med de foreskrevne doser så skal du jaggu være godt innkjørt på benzo for ane hvor du er i det hele tatt,men NHD sier som alle andre feigeinger og skyver alt misssbruk over på pasient og ikke egen dårlige evne til vurdering og gjennomgang av passientens evnetuelle andre medikamenter før det skrives ut et nytt.

Skrevet

Så det vil med andre ord si at om pasienten ved feildiagnose står på avhengihetspotente preparater over tid og utvikler missbruk i den forstand at nye medisiner legges til uten at gamle seponeres vekk,tar ikke lange tiden før pasient er ute av stand til å ane at dett bærer mot lege strt missbruk,men om du får den innrømelsen noen gang.Glem det.Skulle gjerne lagt ved 1000 sider bevis på hvordan psykaitrien uten ansvar dytter doser som tilsvarer lett forgiftning som daglig dosering lengt utover den tid de selv står for at er forsvarlig,men blir det trøbbel ja da er det dusten av en passient som burde skjønt at blandingen ev sobril ,valium,xanor,rivotril osv ville føre til missbruksstemplet,vel i den tilstanden du befinner deg etter å starte sagen med de foreskrevne doser så skal du jaggu være godt innkjørt på benzo for ane hvor du er i det hele tatt,men NHD sier som alle andre feigeinger og skyver alt misssbruk over på pasient og ikke egen dårlige evne til vurdering og gjennomgang av passientens evnetuelle andre medikamenter før det skrives ut et nytt.

Litt vanskelig å få tråden i det du skriver, men om jeg forstår deg rett, har det her vært utøvd meget dårlig faglig skjønn fra legenes side. Ikke vanskelig å innrømme det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...