Gå til innhold

NHD-depresjon...

Anbefalte innlegg

Gjest gullfuglen
Skrevet

Ble for noen uker siden sendt til legen av en lærer på skolen, fordi hun mente jeg slet mentalt. Legen var enig med henne og mener jeg er deprimert og med generelle angstsymptomer. På grunn av dette går jeg nå på 15mg Cipralex og 10mg Zolpidem Actavis (mot søvnproblemene mine). Har lest om disse sykdommene på nettet nå i ettertid og innsett at de sansynlig har rett om meg, men hvordan kan det ha seg at jeg ikke innså dette selv? Har i tillegg prøvd å finne ut av når det startet, men det klarer jeg ikke å huske da det nok har vært har vært slik over flere år, men at det har bygd seg opp og blitt verre i høst p.g.a. stress på skolen og boforholdene her (internat). Hva slags type depresjon tror du det kan være snakk om? Har fått time ved DPS i kommunen der jeg bor. Har lest om at depresjon behandles på ulike måter, både individuelle samtaler og gruppe samtaler. Hva slags behandling tilbyr DPS senterene? Tror ikke jeg tør gå dit om det er gruppe samtaler..... =( Har i tillegg et spørsmål om virkningen av Cipralex, hvordan vite om man blir bedre? Føler meg ikke lettere til sins/gladere, bare trettere og at det på en måte har satt "lokk" på følelsene mine, dvs jeg sliter med de samme tankene som før, føler for å gråte slik jeg pleide å gjøre om kveldene, men nå griner jeg ikke lengere.... Takknemlig for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...