Gå til innhold

NHD-medisiner/behandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å huske medisinene er for meg et stort problem. Har prøvd sånt dosett og alarm på telefonen til faste tider, men jeg glemmer det likevel. Og jeg har forsøkt diverse medisiner, men bivirkningene gjør at jeg må slutte med de. Har bl.a forsøkt fluanxol, zoloft, cipralex, seroquel, abilify og nå lamictal og imovane. Og har jeg medisiner tilgjengelig har jeg veldig lyst til å ta overdose. Har en pakke seroquel liggende og det er veldig vanskelig å la være å ta så mange jeg klarer. Og nå har jeg fått store destruktive tanker hvor jeg har lyst til å rasere ting og jeg bryr meg ikke om jeg blir skadet. Har hatt et par episoder i det siste hvor jeg nesten mister kontrollen og vrir meg og river meg i håret pga dette. Hva kan du si om dette og hva slags behandling tror du jeg kan ha nytte av? Og hva kan jeg gjøre i forhold til medisiner? Kan ikke få utlevert medisin for en dag av gangen da jeg av og til reiser vekk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En del medikamenter kan settes som depot-sprøyter. Kanskje det er noe for deg?

Gjest hypnotika
Skrevet

Kanskje du burde prøve fluanxol eller noe som finnes i sprøyteform?

Gjest hypnotika
Skrevet

En del medikamenter kan settes som depot-sprøyter. Kanskje det er noe for deg?

Hehe, leste ikke svaret ditt før jeg skrev, men to hoder er jo bedre enn ett :-)

Skrevet

'' Og hva kan jeg gjøre i forhold til medisiner? Kan ikke få utlevert medisin for en dag av gangen da jeg av og til reiser vekk.''

Jeg er overbevist om at det at du ikke "husker" å ta medisinene dine handler om manglende motivasjon og ikke manglende hukommelse. Såfremt du ikke er så syk at du ikke er i stand til å følge en eneste rutine, så vil du også være i stand til å ta medisiner daglig. Hvis du er motivert for å få det til, så vil jeg anta at det er en fornuftig ordning å få utlevert dosett med en ukes forbruk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...