Gå til innhold

Varme bilhansker


Lillemus

Anbefalte innlegg

Jeg trenger sårt et par varme bilhansker, men de må ikke være særlig klumpete og heller ikke så glatte at jeg kan glippe taket i rattet.

For tiden bruker jeg et par tynne angora-fingervanter med et par strikkede ridevanter utenpå, de har gummiknotter i håndflaten slik at jeg ikke glipper taket på rattet så lett.

Selv om varmeapparatet i bilen er godt så er jo rattet iiiiskaldt lenge etter at kupeen er varm, særlig nå når det er -10 her om morran. Og det liker mine giktiske hender veldig dårlig. :o(

Er det noen som kan gi meg et tips???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Semskede hansker har godt nok grep for meg, i alle fall.

Men er de ordentlig varme? *Frossenpinn* Semsket var lurt, det burde gi godt grep ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynne skinnhansker er topp til bilkjøring. Varmer og gir et godt grep. Svinelær er vel det aller beste, men annet skinn duger også :-).

Ullvanter til bilkjøring hørtes farlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynne skinnhansker er topp til bilkjøring. Varmer og gir et godt grep. Svinelær er vel det aller beste, men annet skinn duger også :-).

Ullvanter til bilkjøring hørtes farlig ut.

Må ta en titt på skinnhansker skjønner jeg, er bare redd de ikke er varme nok skjønner du. De er sikkert varmere enn jeg tror, mamma hadde alltid bare tynne skinnhansker om vinteren og var alltid varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varme nok blir de vel aldri ;-)

''Varme nok blir de vel aldri ;-)''

Ønsker meg ratt med varmetråder i... Ratt-trekk er jeg skeptisk til, sitter de godt i lengden da? Eller risikerer man å sitte der med trekket i hendene om man må "nevle" ratt i full fart en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ta en titt på skinnhansker skjønner jeg, er bare redd de ikke er varme nok skjønner du. De er sikkert varmere enn jeg tror, mamma hadde alltid bare tynne skinnhansker om vinteren og var alltid varm.

Tynne skinnhansker er overraskende varme.

Uforede hansker gir best grep på rattet, men du kan også få med tynt ullfor eller med pelsfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Varme nok blir de vel aldri ;-)''

Ønsker meg ratt med varmetråder i... Ratt-trekk er jeg skeptisk til, sitter de godt i lengden da? Eller risikerer man å sitte der med trekket i hendene om man må "nevle" ratt i full fart en gang?

Kanskje du skal ønske deg kupévarmer i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tynne skinnhansker med ullfor, har både semskede og vanlig nappa-skinn. TIl riktig kalst vær, er hansker eller votter med pelsfor best, men det er litt klumpete hvis man må justere radio eller vifte osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rattet er iiiiskaldt lenge etter at kupeen er varm så det hjelper nok ikke.

Hm, merkelig. Har ikke vært noe stort problem i min bil. Den står i garasje, men denne er uppvarmet og det er ofte kuldegrader der om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ta en titt på skinnhansker skjønner jeg, er bare redd de ikke er varme nok skjønner du. De er sikkert varmere enn jeg tror, mamma hadde alltid bare tynne skinnhansker om vinteren og var alltid varm.

Skinnhansker med ullfor er tingen. Pass på at foret ikke er av syntet, men det trenger jeg vel ikke si til en ull-fantast som deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rattet er iiiiskaldt lenge etter at kupeen er varm så det hjelper nok ikke.

Joda, det hjelper, for kupevarmeren varmer jo opp h ele bilen lenge før du skal kjøre. Har hatt det i mange år, og savner den veldig nå når jeg ikke har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinnhansker med ullfor er tingen. Pass på at foret ikke er av syntet, men det trenger jeg vel ikke si til en ull-fantast som deg! :)

Skinnhansker med ullfor er notert! Takker og bukker! :o))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det hjelper, for kupevarmeren varmer jo opp h ele bilen lenge før du skal kjøre. Har hatt det i mange år, og savner den veldig nå når jeg ikke har...

Har ikke kupevarmer i bilen og dessuten må jeg da trekke skjøteledning over halve tunet nå som garasjen min er full av hyttematerialer... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Varme nok blir de vel aldri ;-)''

Ønsker meg ratt med varmetråder i... Ratt-trekk er jeg skeptisk til, sitter de godt i lengden da? Eller risikerer man å sitte der med trekket i hendene om man må "nevle" ratt i full fart en gang?

De dyreste bilmodellene har varme i ratt som ekstrautstyr, men det er kanskje ikke sånn bil du har... (og ikke jeg heller) - men kupé varmer hjelper innmari altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dyreste bilmodellene har varme i ratt som ekstrautstyr, men det er kanskje ikke sånn bil du har... (og ikke jeg heller) - men kupé varmer hjelper innmari altså!

Min bil var ikke av de dyreste på markedet da den var ny heller så varmetråder i rattet er nok ikke ekstrautstyr engang på den gitt... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Varme nok blir de vel aldri ;-)''

Ønsker meg ratt med varmetråder i... Ratt-trekk er jeg skeptisk til, sitter de godt i lengden da? Eller risikerer man å sitte der med trekket i hendene om man må "nevle" ratt i full fart en gang?

Jeg hadde ratt-trekk på forrige bilen. Vårt satt godt, men det kunne alltids løsne litt innimellom.

Ønsker meg også ratt med varmetråder i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...