Gjest spm om Ritalin Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 Jeg var igjennom en utredning i forhold til ADHD. som ikke konkluderte med ADHD, men nonverbale lærevansker+ problemer med konsentrasjon og hukommelse. Er jeg da utelukket til å prøve sentralstimulerende? Det var en vikarlege en gang som nesten var i ferd med å skrive ut Ritalin til meg da jeg fortalte om mine problemer. Kan han skrive det ut til meg når jeg ikke har fått diagnosen? Hvordan er regelverket rundt dette? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 Ja,du må ha disgnose for å prøve Ritalin. Ritalin kan forøvrig bare forskrives av leger med spesiell forskrivningsrett. 0 Siter
Gjest spm om Ritalin Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 Ja,du må ha disgnose for å prøve Ritalin. Ritalin kan forøvrig bare forskrives av leger med spesiell forskrivningsrett. Og med diagnose mener du da ADHD og ADD? Og hvilke leger er det som har denne retten? Hva hadde skjedd om vikarlegen hadde skrevet ut ritalinen? Hadde det blitt stoppet på apoteket? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. desember 2009 Skrevet 18. desember 2009 Og med diagnose mener du da ADHD og ADD? Og hvilke leger er det som har denne retten? Hva hadde skjedd om vikarlegen hadde skrevet ut ritalinen? Hadde det blitt stoppet på apoteket? Ja, jeg mener disse diagnosene. De leger som har "generell forskrivningsrett" er vanligvis psykiatere og barnepsykiatere. Om din lege ikke hadde slik rett, ville resepten ikke blitt ekspedert på apoteket. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.