Gå til innhold

Vallergan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som anbefaler Vallergan for søvnproblemer? Alternativt for Imovane.

Trenger ikke fast sovemedisin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får sånn ekkel smak i munnen av Imovane. Jeg tar Vallergan en gang i blandt. Fordelen med Vallergan er at den holder søvnen gående. Må bare huske å ta den et par timer før sengetid.

Gjest synes jeg
Skrevet

Absolutt. Ta den tidlig på kvelden den første gangen, og legg det til en dag hvor det ikke er krise om du ikke greier å stå opp til fastsatt tid. Ellers starte med små doser, og øke, for hangoveren kan være stor. Etter en stund forsvinner hangoveren imidlertid for meg. Så tålmodighet er på sin plass:o)

For de av oss som sliter med tidlig oppvåkning og mange oppvåkninger er den bedre enn imovane.

Skrevet

Absolutt. Ta den tidlig på kvelden den første gangen, og legg det til en dag hvor det ikke er krise om du ikke greier å stå opp til fastsatt tid. Ellers starte med små doser, og øke, for hangoveren kan være stor. Etter en stund forsvinner hangoveren imidlertid for meg. Så tålmodighet er på sin plass:o)

For de av oss som sliter med tidlig oppvåkning og mange oppvåkninger er den bedre enn imovane.

Siste avsnittet ditt er sånn jeg har det.

Da skal jeg spørre fastlegen om å få Vallergan. Er så lei og sliten av dårlig med søvn.

Har prøvd Sarotex for søvnen, men drømte så masse så orket ikke lenger.

Har Imovane, men er jo ikke bra i lengden selv om jeg ikke bruker den regelmessig.

Skrevet

Jeg får sånn ekkel smak i munnen av Imovane. Jeg tar Vallergan en gang i blandt. Fordelen med Vallergan er at den holder søvnen gående. Må bare huske å ta den et par timer før sengetid.

Høres ut som er verdt å prøve Vallergan, ja.

Gjest kan få hangover
Skrevet

Dersom du får veldig hangover av vallergan er phenergan et alternativ. Det ligner veldig på vallergan, er allergimedisin det også som brukes ved søvnproblemer på samme måte som vallergan.

Noen får veldig hangover av vallergan, men ikke av phenergan. Og motsatt - hangover av phenergan og ikke vallergan.

Ville bare si i fra tilfelle du er av dem som får hangover av vallergan - det finnes alternativer!

Helt enig i at vallergan (og phenergan) virker bedre både med tanke på innsovning og oppvåkninger sammenlignet med imovane.

Skrevet

Høres ut som er verdt å prøve Vallergan, ja.

Jeg anbefaler deg å teste det en fredags- eller lørdagskveld (eller kvelden før en dag du ikke skal noe viktig). Du risikerer en kraftig hangover. For noen går dette over om de bruker Vallergan fast over tid, men jeg har personlig ikke god erfaring med medikamentet, for det er ikke rom for hangover å snakke om i livet mitt.

Det er jo mange alternativer der ute. Selv har jeg klart best erfaring med Tolvon og Sarotex. Ellers har man Truxal, Nozinan forsåvidt... Men Nozinan er også en hangover-medisin.

For å unngå den verste hangoveren på Vallergan anbefales man å ta det et par timer før man legger seg, slik at de ikke virker forsinket og henger enda hardere i dagen eterpå.

Man må dessverre prøve seg fram.

Ellers vil jeg jo si at det neppe er problematisk å bruke Imovane eller Stilnoct (Stilnoct er ikke ulik Imovane, og du får ikke bitter smat av de). Så lenge man bruker disse i korte perioder eller sporadisk - så er faren for avhengighet ikke stor (nå bruker jeg min egen psykiater som referanse).

Skrevet

Jeg anbefaler deg å teste det en fredags- eller lørdagskveld (eller kvelden før en dag du ikke skal noe viktig). Du risikerer en kraftig hangover. For noen går dette over om de bruker Vallergan fast over tid, men jeg har personlig ikke god erfaring med medikamentet, for det er ikke rom for hangover å snakke om i livet mitt.

Det er jo mange alternativer der ute. Selv har jeg klart best erfaring med Tolvon og Sarotex. Ellers har man Truxal, Nozinan forsåvidt... Men Nozinan er også en hangover-medisin.

For å unngå den verste hangoveren på Vallergan anbefales man å ta det et par timer før man legger seg, slik at de ikke virker forsinket og henger enda hardere i dagen eterpå.

Man må dessverre prøve seg fram.

Ellers vil jeg jo si at det neppe er problematisk å bruke Imovane eller Stilnoct (Stilnoct er ikke ulik Imovane, og du får ikke bitter smat av de). Så lenge man bruker disse i korte perioder eller sporadisk - så er faren for avhengighet ikke stor (nå bruker jeg min egen psykiater som referanse).

Takk for ditt lange svar.

Når det gjelder Imovane har jeg hatt den i huset i mange, mange år og brukes kun i perioder, men kan bli noen dager i slengen. For ikke å bli avhengig eller må øke dosen så bruker jeg de aldri lenge av gangen.

Fikk 4 Vallergan av ei venninne. Prøvd 1 to kvelder nå, men sov ikke noe bedre og ingen hangover. Kanskje det er mulig å ta 2...., tør jo ikke det når jeg ikke selv har fått de foreskrevet av lege.

Huff, denne søvnen.....blir så sliten og lei av oppvåkninger, ønsker meg noen timers sammenhengde søvn til jul:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...