Gå til innhold

Er det vanlig å vaske hendene etter å ha...


Gjest pppiiipppa

Anbefalte innlegg

Uff... har også sett en film der foreldrene vekte to ganske små barn (som delte rom) - faren hadde halloweenmaske og gikk inn på soverommet med motorsag som sto på....

OMG!! At det går an sier jeg bare :-((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    10

  • Colette

    8

  • candyqueen_83

    4

  • AneM1365380603

    3

Mest aktive i denne tråden

OMG!! At det går an sier jeg bare :-((

Ja, det er ille, og enda verre blir det av at tv-kanalen tar slikt med i programmene sine. Helt greit at de viser skremme-set-ups som involverer juksemus eller person gjemt i søppelcontaineren, men skremming av barn slik synes jeg de burde refudere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gjør ikke det, ikke for hver gang jeg har tatt i dem.

Jeg vasker bestandig hendene før jeg skal behandle mat eller lignende uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ille, og enda verre blir det av at tv-kanalen tar slikt med i programmene sine. Helt greit at de viser skremme-set-ups som involverer juksemus eller person gjemt i søppelcontaineren, men skremming av barn slik synes jeg de burde refudere.

Enig! Snodig om de ikke får reaksjoner fra seere i USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det som regel etter å ha klappet andresmen jeg er allergisk, så det ligger mest der.

Da jeg selv hadde dyr vasket jeg hendene slik man bør - etter å ha vært i byen/på jobb/etc, etter dobesøk og før matlaging/spising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vasker hendene når jeg har børsta kattene eller gitt dem mat. Ved vanlig klapping og kos vasker jeg ikke hendene.

Når du har gitt dem mat? Er katteforet så grisete da? Jeg er ikke borti maten når jeg forer bikkja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vasker jo ikke hunder pelsen sin på samme måte som katter. Jeg synes noen hunder er verre enn andre. Jeg hadde en gang en rottweiler, og han ble badet og børstet regelmessig, og hadde ikke seig pels.

Jeg er ikke av de som er redd for å bli slikket i fjeset av en hund:-) Da synes jeg det er mye mer irriterende at de hopper opp og skitner til klær, når man er på vei til jobb f.eks. :-( Jeg har et fast følge med en hundeeier og 2 store hunder som jeg ofte møter når jeg går til jobb. De logrer med halen på lang avstand når de ser meg, og det er jo trivelig:-) Men så vil de gjerne hoppe opp, selv om eieren sier nei, og det liker jeg ikke så godt :-)

Golden retrieveren vi hadde ble badet og børstet regelmessig men hadde likevel litt seig pels. Det er vel naturlige fettstoffer, og sikkert litt sammenheng med underull osv. Hunden vi har nå er ikke seig i pelsen. Han har ikke noe underull heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har gitt dem mat? Er katteforet så grisete da? Jeg er ikke borti maten når jeg forer bikkja.

Kattene får lett orm fordi de fanger mus og fugler. Vi gir dem ormekurer to ganger i året, men disse virker jo ikke forebyggende, så orm har de nok hele tiden. Av den grunn føler jeg det er tryggest å vaske hendene etter at vi har drevet med katteskålene, men det er mulig jeg bare er litt overhysterisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene får lett orm fordi de fanger mus og fugler. Vi gir dem ormekurer to ganger i året, men disse virker jo ikke forebyggende, så orm har de nok hele tiden. Av den grunn føler jeg det er tryggest å vaske hendene etter at vi har drevet med katteskålene, men det er mulig jeg bare er litt overhysterisk ;)

Men smitter det så lett over på mennesker da? Og vil det ikke være størst sjanse fra avføringen i såfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener det er uhygienisk å klappe et dyr? Jeg tror verden går fullstendig av hengslene snart....

mindre hygienisk behøver jo ikke bety U-hygienisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men smitter det så lett over på mennesker da? Og vil det ikke være størst sjanse fra avføringen i såfall?

Håper det, men så lenge jeg ikke er sikker , så.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...