Gjest setter pris på svar Skrevet 21. desember 2009 Skrevet 21. desember 2009 Om jeg ikke var fullt psykotisk, så var det ikke langt unna for ca. to måneder siden. Var livredd vibrasjonene fra mennesker, bygninger, biler, himmelen. Trodde de kunne drepe meg, så jeg løp rundt på fjellet og i skogen. Fikk kjempeangst og ble rasende av lyder, bråk. Da jeg ble innlagt løp jeg inn på et rom og la meg under seengen. Da noen begynte å spille piano i bygget ble jeg så frustrert og desperat at jeg stakk en gaffel i låret mitt. Et fly på himmelen over sykehuset gjorde at jeg fikk panikk og hylskrek med hendene foran ørene. Helt syk og bisarr oppførsel når jeg tenker på det nå og jeg vil aldri bli så syk igjen. Den eneste forklaringen jeg har på at jeg ble slik er stress... Men jeg har taklet stress godt tidligere. Er nå 30. Blir en mer sårbar mot stress med alderen? En kollega av meg fikk hjertestans og jeg var en av dem så så at han bare segnet om. Tror det var dette som utløste søvnløsheten og angsten som til slutt gikk over styr? Høres det fornuftig ut? Kollegaen min overlevde takket være gode førstehjelpere og en hjertestarter :-) 0 Siter
serenity777 Skrevet 21. desember 2009 Skrevet 21. desember 2009 Du var nok helt sikkert psykotisk fullt ut... Det finnes det medisiner for. 0 Siter
20 år i helvete Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 Du var nok helt sikkert psykotisk fullt ut... Det finnes det medisiner for. En fin måte å bli psykotisk på er å gå 20 år inn og ut av psykiatrisk med ny diagnose og medisin hver gang,men det med å ta bort medisinen fra forige diganose var ikke fult så viktig,så når du har brukt 15-20 forskjellige medikamenter i 15-20 år ,vel da er du skikkelig missbruker og på godt norsk pillenarkoman,så finner en smart lege ut at dæven her må det kuttes og 4 dager senere kommer du med håndjern i full psykose pga abstines og delrium.Så skrives du ut med diagnose medikament missbruker.Vel jeg ga f i hele psykiatrien og oppsøkte en lege jeg hadde hatt i barne og ungdosårene og så som var og viste frem hva jeg fikk av medsiner og sa klart fra at jeg ikke ville ha en enste en av de 20 div av antipsykotika,antidepresiva 3 typer av benzo som til sammen utgjorde 4 døgns dose som dagsdose,Etter å ha trappet ned over ca 3 mnd sendt hun meg til utredning for ADHD.Hmm 20 år av livet stemplet som gal ,tulling og stoffmisbruker,vel pillenarkoman er vel det rette navnet,hvem har ansvaret for det?Jo,det er meg og bare meg som burde ha forstått at jeg tok for mye medisiner vel etter å ha gått på et 3 siffret antal av A til Å i felleskatalogen så er man lite egnet til selv å vurdere annet en at man fremdels er i live.100 psykater 1000 vis av samtaler,ikke en diagnose som egentlig var riktig,men et resultat av pålagt brukk av medikamneter mot lidleser jeg aldri har hatt,men en fastlege fattet mistanke etter 20 minutter samtale og 2 uker senere kom svaret og sammen med en 30 pak 10 mg ritalin,vel jeg har ikke vært psykotisk deprimert,truende,pillemissbruker ,eller innlagt siden jeg fikk allmenlegens fornuftige tanke gang i mai 2008. Så tusen takk kjære fastlege,og til et visst sted med samtlige uduglige ansatte på Psykatrisk sykehus avd Blakkstad.Takk for at dere stiller opp og tør innnrømme at ikke alle medikamentmissbrukere er skyld i eget uføre,men holøder fast ved at det er pasienten og kunn pasienten sitt ansvar og ikke retter opp alle diganoser som er feilaktig stilt.Men stempler meg for resten av livet og skulle det skje at fastlegen flytter eller av andre årsaker ikke kan være der,så vil jeg ikke få de nødvendige medisiner pga stemplet missbruker,vel snart 2 år med testing og prøvetaking og jeg har aldri hatt for mye av noe i en enste test.Bruker ritalin og rivotril og funger optimalt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.