Gå til innhold

Utregning av fødselpenger

Anbefalte innlegg

Gjest skiftarbeideren

Jeg skal ut i permisjon rundt påske, spørsmålet mitt er hvordan regner man ut eksakt hva man får i fødselspenger?? Har tenkt å være hjemme i 1 år med 80% lønn.

Tar man hele årslønnen, for min del 270 000 og deler på 12? Min lønn varierer fra mnd. til mnd. p.g.a. ekstravakter.(jobber fast 75%)

Det året man har fødselspermisjon, får man utbetalt feriepenger, eller bare vanlig lønn?

Stemmer det (jobber skift)når røde dager faller på min arbeidsdag i permisjonen, har man da rett på å få betalt som røde dager, eller blir det vanlig ordiner lønn??

Har også en bi-jobb som avlastningsfamilie, blir denne inntekten regnet med?? I så fall blir min årsinntekt ca. 300.000kr.

Takknemlig for svar.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34021-utregning-av-f%C3%B8dselpenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skiftarbeideren

....hva menes med "påvirkningsmulighet", i forbindelse med utregning av fødselspenger. Hvem kan man påvirke, og hvem bestemmer at overtid kan tas med i utregningen eller ikke? Jeg har nemlig endel overtid i min lønn, dettet p.g.a. at jeg har vært nødt til å gå på jobb p.g.a. personalmangel.

Irene Grøneng

....hva menes med "påvirkningsmulighet", i forbindelse med utregning av fødselspenger. Hvem kan man påvirke, og hvem bestemmer at overtid kan tas med i utregningen eller ikke? Jeg har nemlig endel overtid i min lønn, dettet p.g.a. at jeg har vært nødt til å gå på jobb p.g.a. personalmangel.

Detaljene om den konkrete utregning finner du her: http://trygdehjelpen.no/fodsel/

Overtid regnes ikke med, uten at du er PÅLAGT en FAST overtid allerede i arbeidsavtalen (uaktuelt i de aller fleste tilfeller).

Ekstravakter regnes med (fordi det er ikke overtid).

Har du variabel inntekt kan du selv påvirke hvor lang gjennomsnittsperiode man legger til grunn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...