Gå til innhold

Komplimenterende kreft behandling

Anbefalte innlegg

Mann 49 år, operert ut 1/2 tykktarm + 2 lymfer etter kreft digasnose i 2008. Etterpå flox kur. Skal nå operere vekk seksjon 3 i lever etter påvist spredning (Mestase) spm1. Kan melkeprotein reduserer spredning av kreft ? Kan acetylsalisylsyre reduserer spredning av kreft ? Spm 3 kan høyt inntak av antioksidanter ha ødelagt virkning av flox kur ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340243-komplimenterende-kreft-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Du gir ganske knapp informasjon i dette tilfelle, men jeg skal forsøke å svare. 1. Jeg kjenner ikke til at melkesyreprotein kan redusere spredningen av kreft (men det kan likevel være data jeg ikke kjenner til..). 2. Det finnes flere studier som tyder på at acetylsalicylsyre kan motvirke tykktarmkreft, både forebyggende og etter at diagnosen er stilt. 3. Debatten om hvorvidt antioksidanter er uheldig i kombinasjon med cellegift og stråling er ikke avsluttet og vi vet faktisk ikke sikkert. Noe av effekten av stråling og cellegift er å skape frie radikaler som dreper kreftceller. Antioksidanter kan teoretisk motvirke denne effekten. Samtidig er mikronæringsstoffer som vitamin A,C,E og mineralene sink og selen både antioksidanter og har samtidig andre funksjoner i kroppen som nøkkelstoffer for sårtilheling, for immunsystemet osv. Antioksidanter kan teoretisk sett også beskytte friske celler fra å bli skadet under behandlingen. Et kompromiss kan være å ikke ta store doser under behandling, men før og etter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...