Arja Skrevet 27. august 2001 Del Skrevet 27. august 2001 Jeg er akkurat 34 uker gravid nå, og barnet ligger i seteleie. Har fått beskjed om at jeg blir henvist til sykehuset hvis hun fremdeles ligger i sete i uke 36. Hva kommer til å skje da, hvis hun ikke har snudd seg? Jeg tør absolutt ikke å ha setefødsel. Tar de hensyn til sånt? Jeg er 170 cm høy, og har født et barn av normal størrelse tidligere, så jeg tviler på at jeg får slippe setefødsel pga smalt bekken. Håper veldig på keisersnitt. Vil de vente helt frem til termin for å se om hun snur seg av seg selv? Eller bestemmer de om det blir setefødsel eller keisersnitt i uke 36? Hva er vanlig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34026-jordmor-om-seteleie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 27. august 2001 Del Skrevet 27. august 2001 Det är bara ca 3% som ligger i sätesändläge vid fullgången tid/termin. De allra flesta bran vänder sig alltså till huvudläge även om de kan gjöra det sent i graviditeten. Det kan vara så att det nu i din andra graviditet, är större plats för barnet att vända och snurra runt, så här sent. Rutinerna runt sätesläge varierar stort från sjukhus till sjukhus. Jag kan därför inte uttala mig med säkerhet, vad som kommer att skje om ditt barn ligger i sätesläge i vecka 36. Vid en del sjukhus försöker de i varjefall att vända barnet. Det sägs att detta lyckas med ca 50%. Om barnet då ändå ligger i sätesläge, tror jag att de flesta sjukhus rekomenderar dig att föda vaginalt, då du har födt ett barn innan. Detta är givetvis något som du i samråd med förlossningsdoktorn, får komma överens om. Ett planerat kejsarsnitt utföres ofta runt vecka 38. Chansen är nu ändå störst, att barnet kommer att ligga med huvudet först i vecka 38. Jag önskar dig lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34026-jordmor-om-seteleie/#findComment-131764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.