Gjest Stesolid-gutten Skrevet 27. desember 2009 Skrevet 27. desember 2009 Hei! Hvor lenge må jeg gå uten Stesolid uten å få angst/andre abstinenser for å være sikker på at jeg ikke er avhengig? Har nå gått 1 uke og 1 dag uten og ikke fått noe abstinenser i form av angst eller andre ting. Kan jeg da være sikker på at jeg ikke er avhengig? Er ingen stor-forbruker, har aldri brukt det vær dag, men bruker 2 x 5 mg ved behov. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. desember 2009 Skrevet 27. desember 2009 Det virker som om du ikke er avhengig. Om det går fint i et par uker til uten at du "lengter etter dem", er du på den sikre side. 0 Siter
ink1365380698 Skrevet 27. desember 2009 Skrevet 27. desember 2009 Det virker som om du ikke er avhengig. Om det går fint i et par uker til uten at du "lengter etter dem", er du på den sikre side. Appropo avhengighet og abstineser. Jeg må si jeg lengter etter den gode virkningen av ssri,-- men ikke alt det fæle som fulgte i farvannet for meg. Kroppen min ble veldig avhengig. Så det er ikke bare benzopreoparater man blir avhengig av. Er avhengig av zyprexa og jeg. Det er forresten en veldig god angstmedisin for de som ikke får eller vil bruke benzo. 0 Siter
Gjest Romanov Skrevet 27. desember 2009 Skrevet 27. desember 2009 Appropo avhengighet og abstineser. Jeg må si jeg lengter etter den gode virkningen av ssri,-- men ikke alt det fæle som fulgte i farvannet for meg. Kroppen min ble veldig avhengig. Så det er ikke bare benzopreoparater man blir avhengig av. Er avhengig av zyprexa og jeg. Det er forresten en veldig god angstmedisin for de som ikke får eller vil bruke benzo. Så Zyprexa hjelper mot angst? Hvordan da? Jeg bruker selv Stesolid 5 mg mot angst, men det er det snart slutt på. I motsettning til trådstarter, så har jeg utviklet et overforbruk av Stesolid det siste året (2-5 tbl pr døgn), og legen vil ha meg på rehab. Må innrømme at jeg gruer meg til framtiden nå, for hvordan vil deg gå med meg og angsten uten Stesolid? Huff...Har brukt Stesolid i 14 år. Men hvis Zyprexa hjelper bra mot angst har jeg jo kanskje et håp... Skal jeg være helt ærlig vil jeg helst fortsette å bruke Stesolid, men jeg har ikke stort jeg skulle ha sagt som pasient. 0 Siter
ink1365380698 Skrevet 27. desember 2009 Skrevet 27. desember 2009 Så Zyprexa hjelper mot angst? Hvordan da? Jeg bruker selv Stesolid 5 mg mot angst, men det er det snart slutt på. I motsettning til trådstarter, så har jeg utviklet et overforbruk av Stesolid det siste året (2-5 tbl pr døgn), og legen vil ha meg på rehab. Må innrømme at jeg gruer meg til framtiden nå, for hvordan vil deg gå med meg og angsten uten Stesolid? Huff...Har brukt Stesolid i 14 år. Men hvis Zyprexa hjelper bra mot angst har jeg jo kanskje et håp... Skal jeg være helt ærlig vil jeg helst fortsette å bruke Stesolid, men jeg har ikke stort jeg skulle ha sagt som pasient. Jeg har mange ganger lurt på hvem det plager om man bruker noen stesolider mer enn man burde mange ganger???? Iallefall ikke andre enn ens egen samvittighet som skyldes benzo hets. Nå må man jo prøve å holde forbrukeret nede så langt det er mulig, men det er snakk om livskvalitet også. Zyprexa har desverre veldig mange bivirkninger, og er heller ikke lett å slutte med, men muligens man ikke utviklere toleranse??? Jeg har brukt 2,5 mg i 3 1/2 år. Tar de ved seks tida om kvelden, men mulig det hadde også for min del vært mer hensiksmessig og ta de tidligere på dagen.??? Har ikke prøvd, men da er kveldene mine så godt som angstfrie? Men bruker også benzo på dagtid--- har ikke utviklet noe veldig toleranse, men litt. Fikk meg en smell på ssri som jeg desverre ikke tålte, og etter det har jeg brukt mere angstmedisin. Mulig man kan ta 2,5 mg zyprexa etter behov??? Ellers så er jo xanor depot en mulighet. At du rett og slett går over på det og kutter ut stesolid. Det tilbudet har jeg fått, men det passet ikke meg, --- så 10 mg valium, o,5 mg xanor, og 2,5 mg zyprexa er min angstmedisin. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.