Gondor Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 Nyttårsaften skal min fraseparerte ektemann, barna våre og jeg til kusinen hans og hennes kjæreste. Det kommer til å bli en skikkelig fyllefest. Mannen min kommer til å falle døddrukken om. De andre kommer også til å bli fulle. Jeg må holde meg klinkende edru fordi jeg skal kjøre dagen etter. Ikke har jeg lyst til å drikke heller. Det er meningen at vi skal overnatte. Barna kommer til å holde seg til de andre barna og være for seg selv. Jeg har lyst til å melde avbud. Si at jeg er syk. Kan jeg det? Er det forsvarlig ovenfor barna? 0 Siter
Colette Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 Det er vel mer uforsvarlig overfor barna om du ikke melder avbud? Hvis faren ender opp i en slik forfatning? 0 Siter
Gondor Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Skrevet 29. desember 2009 Det er vel mer uforsvarlig overfor barna om du ikke melder avbud? Hvis faren ender opp i en slik forfatning? Du mener vel at det er mer uforsvarlig at jeg melder avbud? At barna ser at det i hvert fall er en som klarer å holde seg edru? 0 Siter
Colette Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 Du mener vel at det er mer uforsvarlig at jeg melder avbud? At barna ser at det i hvert fall er en som klarer å holde seg edru? Ja, det mener jeg. Uten tvil. Barn trenger ikke å se fulle foreldre for å oppleve nyttårsaften, eller de bør få slippe det. Og det sier jeg ..selv om jeg ikke er noen "prippe" når det gjelder voksen feiring av nyttårsaften. 0 Siter
Colette Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 Du mener vel at det er mer uforsvarlig at jeg melder avbud? At barna ser at det i hvert fall er en som klarer å holde seg edru? Jeg mener altså at det mest uforsvarlig om du *ikke* melder avbud når du vet at dreier seg om en fyllefest for voksne, og hvor faren blir synlig dritings. 0 Siter
Gondor Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Skrevet 29. desember 2009 Ja, det mener jeg. Uten tvil. Barn trenger ikke å se fulle foreldre for å oppleve nyttårsaften, eller de bør få slippe det. Og det sier jeg ..selv om jeg ikke er noen "prippe" når det gjelder voksen feiring av nyttårsaften. Ok. Kanskje jeg burde psyke meg opp til å takle dette. Være der for barnas skyld. Være "the tower of strenght". De andre kommer sannsynligvis til å gi f. i meg allikevel.Noen må jo lytte til alt fyllepreiket. Når det er sagt; hadde det bare vært voksne der, hadde jeg sannelig slått ut håret jeg også. 0 Siter
Colette Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 Ok. Kanskje jeg burde psyke meg opp til å takle dette. Være der for barnas skyld. Være "the tower of strenght". De andre kommer sannsynligvis til å gi f. i meg allikevel.Noen må jo lytte til alt fyllepreiket. Når det er sagt; hadde det bare vært voksne der, hadde jeg sannelig slått ut håret jeg også. Det resonnementet skjønte jeg ikke..Skal du være til stede for å vise barna at du er bedre enn de andre? 0 Siter
Gondor Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Skrevet 29. desember 2009 Kan du og barna bli hjemme? Det kan vi hvis jeg forklarer situasjonen. Det spørs om de er villige til å akseptere det. Dette ble bestemt for lenge siden og de har lyst til å være sammen med de andre barna. Jeg kan jo alltids forberede dem på hva som vil skje. Pokker heller. At man ikke kan holde seg på et moderat nivå! 0 Siter
Gondor Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Skrevet 29. desember 2009 Det resonnementet skjønte jeg ikke..Skal du være til stede for å vise barna at du er bedre enn de andre? Noe sånt noe ja. Gi dem trygghet kanskje? 0 Siter
Colette Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 Noe sånt noe ja. Gi dem trygghet kanskje? Nå tror jeg du tuller....Du gir dem ikke trygghet ved å ta dem med til et sted hvor det utrygghet (en dritings pappa) Det blir bare et billig poeng fra din side:-( Jeg skjønner at du drømmer om kontrasten mellom deg og pappaen, av en eller annen grunn. Men dette blir feil på barnas vegne. Bare feil. 0 Siter
Gondor Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Skrevet 29. desember 2009 Nå tror jeg du tuller....Du gir dem ikke trygghet ved å ta dem med til et sted hvor det utrygghet (en dritings pappa) Det blir bare et billig poeng fra din side:-( Jeg skjønner at du drømmer om kontrasten mellom deg og pappaen, av en eller annen grunn. Men dette blir feil på barnas vegne. Bare feil. Du har rett i det du sier. Det blir meg som engelen i motsetning til faren deres. Prøver du å si at jeg og barna bør holde oss hjemme? Dette burde jeg egentlig vite selv, men jeg er usikker. Kanskje jeg burde forklare barna hva som kommer til å skje? 0 Siter
Colette Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 Du har rett i det du sier. Det blir meg som engelen i motsetning til faren deres. Prøver du å si at jeg og barna bør holde oss hjemme? Dette burde jeg egentlig vite selv, men jeg er usikker. Kanskje jeg burde forklare barna hva som kommer til å skje? Hold dere unna denne nyttårsfesten. Og det vet du godt selv. Alle mulige spill mellom deg/din x og barna er usunne for dere alle. Til og med for deg selv. Men aller mest for barna. Men dette vet du vel, innerst inne? 0 Siter
Gondor Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Skrevet 29. desember 2009 Hold dere unna denne nyttårsfesten. Og det vet du godt selv. Alle mulige spill mellom deg/din x og barna er usunne for dere alle. Til og med for deg selv. Men aller mest for barna. Men dette vet du vel, innerst inne? Ja jeg vet det. Har heller lyst til å finne på noe koselig her hjemme. Takk for at du tok deg tid til å prate med meg. Jeg skal forklare situasjonen for barna i morgen. 0 Siter
Colette Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 Ja jeg vet det. Har heller lyst til å finne på noe koselig her hjemme. Takk for at du tok deg tid til å prate med meg. Jeg skal forklare situasjonen for barna i morgen. Flott :-) God natt da:-) Håper alt blir bra for dere! 0 Siter
Gondor Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Skrevet 29. desember 2009 Flott :-) God natt da:-) Håper alt blir bra for dere! God natt! Sov godt! 0 Siter
Gjest Natna Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 God natt! Sov godt! Bra du bestemte deg for å bli hjemme med barna,ikke gøy for dem å dra på fyllefest. Kos dere ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 Hva i all verden skal du på en sånt fyllekalas for? Vær hjemme med ungene, ha noe god mat og godis og kos dere sammen istedet! Si det som det er til eksen (han er en EKS!!!!) at du ikke orker og at dere blir hjemme så han får dra alene. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 Hvorfor ta med barna på noe du vet at vil bli fyllekalas? Det kan da umulig bli noe trivelig for dem med døddrukne voksne. Jeg syns du skal melde avbud både for deg og dem. Det skulle da ikke være nødvendig å simulere sykdom av den grunn. 0 Siter
Bookworm Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 Du tar jo ikke med barna på noe du vet blir en fyllefest - du trenger ikke engang å simulere sykdom, du bare forteller dem at du ikke godtar at barna dine skal være med på en slik fest. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.