Bookworm Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 Noe sånt noe ja. Gi dem trygghet kanskje? Du gir barna trygghet kun ved ikke å ta dem med på denne festen - jeg kan ikke skjønne at du i det hele tatt vurderer det når du vet hvordan det blir. Resonnementet med at du skal vise dem at én klarer å holde seg edru, holder ikke, de trenger ikke å se fulle voksne mennesker i det hele tatt. 0 Siter
Gjest dolberta Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 Du tar jo ikke med barna på noe du vet blir en fyllefest - du trenger ikke engang å simulere sykdom, du bare forteller dem at du ikke godtar at barna dine skal være med på en slik fest. amen! 0 Siter
fyrlykt Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 Jeg synes du skal melde avbud både for deg og barna. Hvis det er viktig for de voksne å ha en fyllefest kan du heller invitere alle barna hjem til deg og gi barna en trivelig fest uten fulle voksne. 0 Siter
Gjest dolberta Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 Ja jeg vet det. Har heller lyst til å finne på noe koselig her hjemme. Takk for at du tok deg tid til å prate med meg. Jeg skal forklare situasjonen for barna i morgen. ''Har heller lyst til å finne på noe koselig her hjemme. '' Fornuftig! Håper dere får en hyggelig feiring 0 Siter
Glimtipper Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 Det kan vi hvis jeg forklarer situasjonen. Det spørs om de er villige til å akseptere det. Dette ble bestemt for lenge siden og de har lyst til å være sammen med de andre barna. Jeg kan jo alltids forberede dem på hva som vil skje. Pokker heller. At man ikke kan holde seg på et moderat nivå! Nå er det slik at man, som forelder, må ta noen upopulære avgjørelser en gang i blant. Barna dine er barn og vet ikke sitt eget beste. Det sier seg selv at du må ta ansvaret for denne kvelden og avlyse. Gjør heller noe ekstra koselig hjemme. Kanskje du vet om noen venninner med barn som ikke har andre planer og vil komme på besøk? 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 Du tar jo ikke med barna på noe du vet blir en fyllefest - du trenger ikke engang å simulere sykdom, du bare forteller dem at du ikke godtar at barna dine skal være med på en slik fest. Signerer denne.. 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 Det kan vi hvis jeg forklarer situasjonen. Det spørs om de er villige til å akseptere det. Dette ble bestemt for lenge siden og de har lyst til å være sammen med de andre barna. Jeg kan jo alltids forberede dem på hva som vil skje. Pokker heller. At man ikke kan holde seg på et moderat nivå! '' Dette ble bestemt for lenge siden og de har lyst til å være sammen med de andre barna.'' Det kommer til å være andre barn på denne festen? Stakkars.. :-( 0 Siter
Gjest fattigmor Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 du behøver ikke å simulere noe som helst! Si i fra,at du blir hjemme å koser deg med ungene isteden for den fyllefesten.Be gjerne de andre ungene hjem til deg også...de gruer seg sikkert allerede til nyttårsfesten.Stakkars unger. 0 Siter
Gjest *sjokkert* Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 Man går da ikke på en real fyllefest med BARN! Spar barna dine for dette. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 Meld heller avbud med den korrekte begrunnelsen: Fyllefest og barn hører ikke sammen. 0 Siter
PieLill Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 Du kan enten melde avbud uten begrunnelse; "Kan dessverre ikke komme." Eller du kan gi den riktige grunnen. Man kan da ikke ta med barn på fyllefest! Selv har jeg ingen sans for å dikte falske unnskyldninger som sannsynligvis ingen tror på. Som voksne mennesker bør vi klare å stå for våre avgjørelser, enten vi begrunner dem eller ikke. mvh 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 29. desember 2009 Skrevet 29. desember 2009 Du kan enten melde avbud uten begrunnelse; "Kan dessverre ikke komme." Eller du kan gi den riktige grunnen. Man kan da ikke ta med barn på fyllefest! Selv har jeg ingen sans for å dikte falske unnskyldninger som sannsynligvis ingen tror på. Som voksne mennesker bør vi klare å stå for våre avgjørelser, enten vi begrunner dem eller ikke. mvh Amen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.