Gå til innhold

Piller kan redde liv- link aftenposten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innlegg i aftenposten " Å stemple alle som har behov for medikamentell behandling som misbrukere, fører til økt stigmatisering av en allerede utsatt gruppe"

Link: http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article3441325.ece

Kronikk tidligere av Journalist og redaktør Tom Arild Hauge som hevder depresjon ikke er en sykdom, med over skriften "Godkjent rusavhengig"

Link:

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article3434765.ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den nederste linken, var ganske kvalmende. Han som mente att benzoer bare er rus. Glimrende (NOT) og ta sine egne erfaringer som en absolutt sannhet for "flere hundre tusen mennesker"!

Skrevet

Typisk psyko folk som tror de vet alt! Ene gruppelederen på gruppa jeg var før,mente at folk som tok medikamenter var misbrukere. Trodde hun tullet,men hun var seriøs! Hun påstod det ble kaldt rus,jaja stakkars.

Skrevet

Kjenner jo de som ikke vil gi barna paracetamol ved sykdom/smerter fordi de hevder at det blir som å gi ungen en øl.

De mener at paracetamol er dop og gir en rusfølelse.

Folk har mange interessante meninger.

Skrevet

Den nederste linken, var ganske kvalmende. Han som mente att benzoer bare er rus. Glimrende (NOT) og ta sine egne erfaringer som en absolutt sannhet for "flere hundre tusen mennesker"!

Mange ruser seg på benzo iallefall,og de bare får og får av legen. For min del stoppet det da de fant ut at jeg var avhengig da jeg var innlagt,da sendte de brev til legen som hadde skrevet ut til meg i mange år,og for mye enn hun hadde lov å skrive ut. For tiden angrer jeg på innleggelsene,skulle gjrne hatt litt benzo jeg nå-men det får jeg jo ikke,ikke av min nye lege heller.

Skrevet

Typisk psyko folk som tror de vet alt! Ene gruppelederen på gruppa jeg var før,mente at folk som tok medikamenter var misbrukere. Trodde hun tullet,men hun var seriøs! Hun påstod det ble kaldt rus,jaja stakkars.

ok så da jeg våknet etter mageoperasjonen min for en måned siden så burde de ikke gitt meg dop, men bare pratet med meg istedenfor? Det er vel noen situasjoner hvor det er akseptabelt å være "misbruker"? Blir så irritert på sånne folk som er så ensidige og ikke kan se nyanser.

Skrevet

ok så da jeg våknet etter mageoperasjonen min for en måned siden så burde de ikke gitt meg dop, men bare pratet med meg istedenfor? Det er vel noen situasjoner hvor det er akseptabelt å være "misbruker"? Blir så irritert på sånne folk som er så ensidige og ikke kan se nyanser.

''Blir så irritert på sånne folk som er så ensidige og ikke kan se nyanser''

Fullstendig enig! Det vesrte var at alle på gruppen var "rusmissbrukere",brukte jo medisiner hele gjengen. Ja,når det gjalt fysiske ting var det også rus,men sosionomer vet vel lite om sånt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...