Gå til innhold

Hvordan løser jeg dette?

Gjest vil gjøre noe med det

Anbefalte innlegg

Gjest vil gjøre noe med det
Skrevet

Jeg har kommet opp i en litt kinkig situasjon på jobben. Ikke en direkte konflikt, men en situasjon som er uholdbar for meg og som arbeidsgiver hittil ikke har villet være med på å løse. Nå har det gått så langt at jeg har vært sykmeldt en kort periode. Jeg ønsker ikke å være sykmeldt og har derfor kontaktet bedriftshelsetjenesten, som igjen har kontaktet min leder for å få istand et møte. Dette er jeg fornøyd med.

Det som er mitt generelle problem er at jeg lett blir frustrert om noe går meg imot. Jeg har også en tendens (som jeg er veldig klar over,) til å ta ting i verste mening, og at jeg føler meg motarbeidet pga småting. Dette gjør meg stresset og i stressede situasjoner oppfører jeg meg barnslig på den måten at jeg bare klandrer den andre parten og ikke vil være med på noe som helst. Jeg rett og slett furter. Sjarmerende egenskap, jeg vet...

Nå har jeg hatt muligheten til å tenke litt ifht det som skjer på jobben, og planen er å sette opp en liste med punkter jeg vil ha endret i arbeidssituasjonen min og løsningsforslag til disse. Jeg skal oppføre meg saklig og vise vilje til å løse situasjonen.

* Det jeg egentlig ønsker råd til, er hvordan skal jeg lære meg å takle skuffelser og at ting ikke går min vei?

Jo lengre tid det går før konflikter ol. løser seg, jo mer stresser jeg meg opp. Dette har medført at jeg neppe har en høy stjerne i ledelsen. Jeg kan, med rette, forstå at de ikke syns jeg er lett å samarbeide med. Pga dårlig informasjon/kommunikasjon fra ledelsens side har det medført fortolkninger begge veier. (Jeg har forespurt kollegaer og de er enige med meg, så her vet jeg at begge parter har sin del av problemet å svare for.)

* Hvordan lærer jeg meg å håndtere frustrasjon best mulig?

Jeg er konfliktsky og har lett for å hisse meg opp over "motstanderen" istedet for å ta tak i problemene med en gang de oppstår. Her ligger vel mye av løsningen, men jeg ønsker ikke å buse ut i sinne til de jeg er frustrerte på, noe jeg garantert ville ha gjort om jeg skulle takle noe der og da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...