Orio Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 Har kostholdet stor betydning i forhold til depresjon? Jeg blir deprimert rundt juletider hvert år, det er mange årsaker jeg vet om, og som jeg prøver å gjøre noe med. Men til jul blir også kostholdet annerledes, mer sukker og fett enn ellers, og generelt mer mat. Påvirker det depresjonen? Jeg prøver å ikke la det skli helt ut, passer på å spise ordentlig mat også, og det blir jo en del mer frukt enn ellers også. Samtidig har jeg perioder med tvangsspising, uten at jeg kan si at det virker inn på depresjon, har i alle fall ikke merket noe til det. 0 Siter
Mirabell Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 Jeg vet ikke noe om kosthold og depresjon, men mangel på dagslys kan i hvert fall bidra til en depresjon. Og mørketiden er jo sammenfallende med jul hvert år... 0 Siter
Gjest brokkolien Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 Ja, jeg tror kostholdet virker inn. Fett, sukker og mye rødt kjøtt er ikke så bra. Spiser du mye rødt kjøtt så sørg også for å få i deg mat med mye folat som f.eks brokkoli. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 Det har definitivt en effekt. Kosthold og trening er de to viktigste måtene man kan forebygge og behandle depresjon på. Jeg merker til og med stor forskjell på PTSD'en min. Får mye mer mareritt og flashbacks med et dårlig kosthold. Jeg kontrollerer rett og slett hjernen min dårligere dess mer sukker og raske karbohydrater jeg får i meg. 0 Siter
FGT Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Fet fisk ,nøtter ,egg, belgfrukter, helkorn, rent storfekjøtt, men ikke for mye. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.