majeh Skrevet 27. august 2001 Skrevet 27. august 2001 Jeg har en liten sønn på 6 uker, og vi har veldig lyst på et barn til om ikke så lenge. Det jeg lurer på er om jeg får utbetalt like mye i mnd. hvis jeg går rett ut i ny permisjon rett etter at jeg er ferdig med denne. Og er det riktig at jeg kan gå ut i permisjon tre mnd, eller 12 uker før termin? Hvis jeg tar ut mine ferieuker i begynnelsen av 2002, vil jeg da forlenge min nåværende permisjon med tilsvarende uker? Og hvilke paragrafer kan jeg ev. slå i bordet med? Håper at du kan gi meg svar på mine spørsmål! Takker på forhånd. 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 29. august 2001 Skrevet 29. august 2001 Går du direkte fra en fødselspengeperiode til en annen får du samme utbetaling. Det følger av § 14-5 første ledd jf § 8-28 til 8-30 og praksis ("inntektsgrunnlaget endres ikke i en sammenhengende periode") Dersom du avvikler lovbestemt ferie i løpet av perioden kan fødselspengene stanses i ferietiden, og da blir fødselspengeperioden tilsvarende utsatt. Dette følger av § 14-7 fjerde ledd. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.