Gå til innhold

Press på strupehodet

Anbefalte innlegg

Gjest Juleklemmer`n

Hei. Nå i jula, 1.juledag, fikk jeg et relativt lett press på strupehodet idet jeg ga en klem til en slektning. Det var hard plastikk fra ytterjakke som traff midt på/nederst på strupehodet og jeg hørte at stemmen ble helt annerledes idet det skjedde. Presset varte kanskje i tre sekunder, men hele tiden etterpå, 24 timer i døgnet, kjenner jeg at "det er noe" i halsen. Det føles som om strupehodet er trykt litt inn, uten at jeg har problemer med å puste eller spise. I starten tenkte jeg at det føles slik fordi jeg er øm, men nå har det gått 5 dager og jeg kjenner ingen bedring. Det jeg er engstelig for er at det har skjedd en skade og at dette er noe som ikke blir bedre av seg selv. Dette er utrolig ubehagelig og jeg kjenner det hele tiden. Bør jeg undersøke dette, vil det gå over og kan det repareres? Det hører med til historien at jeg ble smittet med halsbetennelse i jula og den slo ut 24 timer etter at dette skjedde. Jeg tok prøve hos lege og det er ikke streptokokkinfeksjon. Men jeg glemte desverre å høre om dette med strupehodet da jeg var hos legen. Mvh engstelig

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340496-press-p%C3%A5-strupehodet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Det høres lite sannsynlig ut at et så lett trykk mot strupehodet kan føre til noen alvorlig skade. Hvis du er riktig uheldig kan trykket ha truffet en nerve som i sin tur påvirker stemmen. Om det ikke bedrer seg av seg selv i løpet av to uker, vil jeg anbefale at du tar en sjekk hos fastlegen som eventuelt sender deg videre til en øre-, nese- halslege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...