Gå til innhold

Om uthening og trakasering

Anbefalte innlegg

nej trænger ikke hjælp, vinen ER jo drukket og i morgen må jeg betale for dagens synder

*Nu søger jeg mod sengen*

*Nattaklemz* og lykke til med morgendagen, en nypresset juice av grapefrukt og appelsin er godt da! Pluss masse vann med isbiter og litt sitron i! *S*

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Solsikke

15

• Amiga

4

• Liion

4

• Pi@

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Panthera Leo

Eg tykjer at du har skrevet eit godt innlegg og vil no berre seia at mobbere alltid er feige og har manglande evne til å sjå sine eigne feil.

Dei vil neppe forstå det sjølv om ein mater dem med teskjeer. Dei vil alltid projesere sine svakheiter over på sine "offer".

P.S. Du har mail.

Helsing frå

Jeg skjønner hvor du vil, og dette innlegget var meget bra i forhold til intensjonen.

Rent taktisk vil jeg selvsagt råde deg til å overse de nickene du evt. oppfatter som konsekvent ubehagelige for ettertiden.

Jeg hopper galant over innlegg jeg ikke vil lese.

Grunnen til at jeg i det hele tatt skrev dette innlegget er at jeg synes tonen til tider har vært utrivelig her inne. I det siste har det ikke vært rettet mot meg. Men jeg stiller jo meg spørsmålet Hva er egentlig poenget med dette?

Ingen som til nå har gitt meg noe ordentlig svar på det da:)

Annonse

Eg tykjer at du har skrevet eit godt innlegg og vil no berre seia at mobbere alltid er feige og har manglande evne til å sjå sine eigne feil.

Dei vil neppe forstå det sjølv om ein mater dem med teskjeer. Dei vil alltid projesere sine svakheiter over på sine "offer".

P.S. Du har mail.

Helsing frå

Mailen er lest og vil bli besvart etterhvert:o)

Har fått så mange i dag så jeg svarer etter tur*s*

Mobbere har man "alltid" trodd at mobbet pga av en bakenforliggende lav selvtillit hos seg selv.

Det stemmer ikke. Man finner ofte at mobbere har god selvtillit og er sikre på seg selv.

Olweus.

Ja de som har en pervers glede av å trekke andre ned i søla. De som ikke har evnen til å føle empati. De som mangler noe vesentlig hos seg selv.

Man finner nok både sterke og svake mobbere men de fleste er faktisk usikker på seg selv. De vil hevde seg selv eller være tøff. Vise at de er noe i gjengen.

Det beste for en mobber er når mobbern får skryt eller klapp på ryggen av sine venner. Nå var du tøff o.l.

Det skjer ikke mobbing på dol, rett og slett fordi innlegg her ikke har "mobbende kraft" - i alle fall ikke for friske folk.

Dritkjeft, krangling javel, men ikke mobbing.

Å trekke paralleller fra mobbing i RL til drittslenging på DOL, er og blir sutring.

Noen tar faktsik slikt til seg. Ord kan såre like mye som slag selv her i cyberspace. Nå har ikke jeg blitt trakasert i det siste eller jeg har i alle fall ikke følt meg trakasert. Men jeg har sett at andre har blitt det og jeg har også sagt i fra da.

Men jeg vet selv at den gangen da jeg ble beskyldt for å dope ungene mine så såret det. Selv om det var i cyberspace. Klart ting kan såre her inne som alle andre plasser. Det kommer bare helt ann på hva det er. Og noen er eksperter til å finne hva som sårer akkurat den enkelte personen.

Noen tar faktsik slikt til seg. Ord kan såre like mye som slag selv her i cyberspace. Nå har ikke jeg blitt trakasert i det siste eller jeg har i alle fall ikke følt meg trakasert. Men jeg har sett at andre har blitt det og jeg har også sagt i fra da.

Men jeg vet selv at den gangen da jeg ble beskyldt for å dope ungene mine så såret det. Selv om det var i cyberspace. Klart ting kan såre her inne som alle andre plasser. Det kommer bare helt ann på hva det er. Og noen er eksperter til å finne hva som sårer akkurat den enkelte personen.

Å du har ikke vært så god bestandig du heller. Jeg husker meget godt noen av dine innlegg fra fortiden.

Det gjelder å legge ting bak seg å ikke gnåle i det uendelige.

Når du begynner å få ekko i hodet eller drømmer(mareritt) om dol, da er det på tide å logge av en stund.

Det er vel ingenting å bry seg om hva som blir skrevet her. Det er RL som teller - er du med?

Å du har ikke vært så god bestandig du heller. Jeg husker meget godt noen av dine innlegg fra fortiden.

Det gjelder å legge ting bak seg å ikke gnåle i det uendelige.

Når du begynner å få ekko i hodet eller drømmer(mareritt) om dol, da er det på tide å logge av en stund.

Det er vel ingenting å bry seg om hva som blir skrevet her. Det er RL som teller - er du med?

Hei Shandy!

Jeg er enig med deg der. Men om du leser de andre innleggene så handler hovedinnlegget ikke direkte om meg. Tror jeg forklarte det til Grip og jacob blant annet så du kan jo lese svarene mine fra dem. Tror det var der jeg skrev det.

Jeg har ikke mareritt om dol i det hele tatt. Jeg fikk meg derimot en god latter etter at jeg hadde skrevet dette innlegget. Men nå ser jeg jo også at deler av denne tråden er blitt slettet. Ikke etter mitt ønske da men...

Foresten Shandy fikk du tak i avisen?

Annonse

Noen ganger har jeg rett og slett vanskeligheter med å svelge falskheten din, Solsikke:

http://forum.doktoronline.no/mp/article?_cmd=screen&id=705293

Hvilken falskhet snakker du om Zirine? Denne gangen skjønner jeg virkelig ikke hva du mener. Når du kommer med slike påstander så synes jeg virkelig at du må begrunne dette mere.

For øvrig er det kanskje lurt å fortsette denne diskusjonen en annen plass slik du ønsket tidligere?

Samme type oppfordring rettes selvfølgelig til deg også.

Man godtar at folk slenger dritt om en i en viss periode. Så tar man igjen. Jeg har lenge diskutert med Zirine uten å slenge dritt om henne som person i motsetning til henne. Men denne gangen falt jeg altså ned på hennes nivå og det beklager jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...