Gå til innhold

Hvordan slutte å bite tenner?

Anbefalte innlegg

Gjest tannbiteren
Skrevet

Dette sier seg sikkert selv. Det er vel så enkelt eller så vanskelig som å slutte å bite tenner. Men hvordan skal jeg få det til? Jeg har bittskinne som jeg bruker om natta, men biter likevel. Dette startet for noen måneder siden da jeg opplevde mye stress og ubehagelige opplevelser. Etter det har jeg ikke klart å slutte.

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest samme problem..
Skrevet

Har samme problem som deg - får veldig vondt i kjevene, anspent og føles som om jeg har en slags stiv maske på meg. Begynte for ca ett år siden - har en del stress på jobb i januar.

Føles av og til som om kjeven er ut av ledd... Har liksom klikket i kjeven de siste årene. Av og til knaser og knirker det når jeg gaper høyt.

Fikk meg bittskinne for noen måneder siden og det har jo blitt litt bedre, men jeg blir jo fremdeles stiv etter jobb. Merker at jeg fremdeles skjærer tenner om natten, men skinnen hindrer vel det verste. Sov uten et par netter og da voknet jeg av at jeg gjorde det.

Jeg prøver av og til å strekke veldig godt ut i nakken i alle retninger, massere eller få andre til å massere kjeve og nakke. Det hjelper litt - men ellers vet jeg ikke...

Gjest imzedimze
Skrevet

skinnen er for å beskytte tennene mot å få skader fra biting, ikke for at en skal slutte. Det er jo noe en gjør ubevisst mens en sover? så vanskelig å gjøre noe selv for å slutte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...