Gå til innhold

NHD: Screening for bipolarlidelse-testen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt den screeningtesten som du har vært med å lage. Fikk 25 ja på den første siden. Bekymring fra venner. Påvirker sosialt liv. Har vart i to uker, men er stigende. Er sterkt i tvil på om jeg trenger innleggelse. Har ikke noe lyst, men ser at mitt gamle jeg ville grått over å måtte leve i mitt nåværende jeg. Hvor ille er 25 poeng?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Mest sansynlig bør du innlegges. Muligens kan det stoppes uten innleggelse med kraftig medisinering. Uansett må du snarest konsultere en psykiater.

Skrevet

Mest sansynlig bør du innlegges. Muligens kan det stoppes uten innleggelse med kraftig medisinering. Uansett må du snarest konsultere en psykiater.

Jeg er på ferie, og det er helligdager, så det er litt vanskelig å få tak i noen som er kompetent. Ingen vil ta ansvar for å endre noe.

Jeg bruker abilify 10mg, akkurat gått ned fra 15 pga rastløshet og søvnmangel. Jeg økte opp til 20 mg fra i går. Har ellers kun vival tilgjengelig, og ikke særlig mye. Er dette en drastisk nok endring? Har sovet seks timer i natt og er roligere, men stiger alltid utover dagen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg er på ferie, og det er helligdager, så det er litt vanskelig å få tak i noen som er kompetent. Ingen vil ta ansvar for å endre noe.

Jeg bruker abilify 10mg, akkurat gått ned fra 15 pga rastløshet og søvnmangel. Jeg økte opp til 20 mg fra i går. Har ellers kun vival tilgjengelig, og ikke særlig mye. Er dette en drastisk nok endring? Har sovet seks timer i natt og er roligere, men stiger alltid utover dagen.

Det kan være nok inntil videre dersom du greier å sove sammenhengende minst 6 timer per natt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...