Gå til innhold

Nyttår og beroligende til min kjære hund


Gjest irsksetter

Anbefalte innlegg

Gjest fysjompådeg

Nå virker det som om denne hunde-eieren faktisk har TENKT på hunden sitt ve og vel denne nyttårsaften.

Står respekt av at noen faktisk velger å gjøre det beste ut av det i stedenfor å bare gi blaffen i et nervøst dyr.

Bare så synd at folk har så forbanna lite peiling på dyr her i dette landet slik at ALLE tiltak man gjør for et dyr blir _definert som feil, hvis man ikke har konsultert dyrlege for den minste ting som er feil med det...

Jeg mener vedkommende har tenkt mer på sitt eget ve og vel. Det finnes ikke et dyr som ikke tåler en nyttårsaften med nervøsitet/redsel. Dette er helt naturlige reaksjoner hos oss alle, mennesker som dyr. Man stapper ikke dyret fullt av noe man ikke vet konsekvensen av eller ikke vet hvordan dyret har det med og kaller det min beste venn. Det er min oppriktige mening om saken, selvsagt skal du få lov til å være uenig i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 12 år senere...

Fortsetter under...

West Strong Vikings
Gjest khaosan skrev (På 31.12.2009 den 17.23):

har googlet meg rundt på diverse amerikanske Pet sider og de oppgir utrolig høye doser, men det er kanskje epilepsi doser. Jeg tørr ikke gi hunden min de dosene de oppgir, så jeg safer med 2 mg.

 

Testet 1 mg på ham i går, ble litt trøtt en times tid så full fart igjen. Så jeg tror jeg må gi ham to. Han er ekstremt redd for smeller. I steden for å feiere nyttår ute med venner og bekjente holder jeg meg hjemme for å passe på ham.

 

Anbefaler alle her som sliter med psykisk helse å skaffe seg en hund. Den forstår deg uansett, leser kroppsspråket ditt, gir deg kjærlighet og du får noen å gi kjærlighet til. Hund er min beste medisin.

Jeg har en hund som virkelig har panikk pga høy lydfølsomhet desverre 😞 Har selv brukt Rivotril. Rivotril er ikke beroligende men muskel avslappende som man kun gir ut om hund og menneske har epilepsi. Sobril,Stessolid,valium og Vival f.e.k. For det er beroligende middel hunden skal ha. Ikke Rivotril for guds skyld. Hjernen blir ikke en smule bedøvet men kroppen blir! Så tenk på det. Redd som bare det å får alt med seg men kan ikke bevege seg noe serlig. Så hunden ligger rett å slett "lammet" mens hunden får alle smellene med seg lys våken i sinn tilstanden!!! Ber deg!!! IKKE RIVOTRIL!!!! Ta hunden med ut før det begynner å slite han ut så pokker.Etter en time ekstra god med hundefor å gi han ett bein ,noe han kan kose meg med.Garsiner igjen.Tv på høyre volum.Om det ikke hjelper så gi berolig i stede. Ingen Benso!! All lykke til 🤞Mvh Hunde Psykologen M.J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

West Strong Vikings skrev (8 timer siden):

Jeg har en hund som virkelig har panikk pga høy lydfølsomhet desverre 😞 Har selv brukt Rivotril. Rivotril er ikke beroligende men muskel avslappende som man kun gir ut om hund og menneske har epilepsi. Sobril,Stessolid,valium og Vival f.e.k. For det er beroligende middel hunden skal ha. Ikke Rivotril for guds skyld. Hjernen blir ikke en smule bedøvet men kroppen blir! Så tenk på det. Redd som bare det å får alt med seg men kan ikke bevege seg noe serlig. Så hunden ligger rett å slett "lammet" mens hunden får alle smellene med seg lys våken i sinn tilstanden!!! Ber deg!!! IKKE RIVOTRIL!!!! Ta hunden med ut før det begynner å slite han ut så pokker.Etter en time ekstra god med hundefor å gi han ett bein ,noe han kan kose meg med.Garsiner igjen.Tv på høyre volum.Om det ikke hjelper så gi berolig i stede. Ingen Benso!! All lykke til 🤞Mvh Hunde Psykologen M.J

Rivotril er i høyeste grad beroligede på lik linje som Valium, Xanor og lignende, grunnen til at det brukes mot epilepsi er at det minsker risikoen for kramper, Valium er også veldig muskelavslappende. 
Problemet er jo at det nytter ikke sammenligne mg dem i mellom. 

Anonymkode: 95129...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...