Gå til innhold

Nhd vær så snill å se på denne linken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hør på hva tom cruise har å si om psykiatrien og hvordan han kjenner hele psykiatriens historie og vet alt om psykiatri.

Jeg tror du vil smile godt når du ser dette klippet. Kanskje du burde ringe ham og tilby ham psykiatrisk hjelp, jeg mener åpenbart han kunne trengt det :)

Her er den fantastiske linken:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tom Cruise er og har aldri vært den skarpeste kniven i skuffen. Jeg har hørt liknende uttalelser fra denne mannen på andre områder.

Han er ,for å si det pent, uvitende.

Skrevet

Han har faktisk rett i alt han sier.

Håper du er ironisk.

Skrevet

Tom Cruise er og har aldri vært den skarpeste kniven i skuffen. Jeg har hørt liknende uttalelser fra denne mannen på andre områder.

Han er ,for å si det pent, uvitende.

Helt enig athos! Han er veldig uvitende, men tror selv han vet alt i hele verden.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Har sett en del av uttalelsene hans tidligere. Orker ikke mer uvitende svada.

Skrevet

Håper du er ironisk.

Langt i fra. Kan du fortelle meg hva han sier i intervjuet som er feil?

Skrevet

Langt i fra. Kan du fortelle meg hva han sier i intervjuet som er feil?

alt! Kan du si meg en ting som er sant?

Skrevet

alt! Kan du si meg en ting som er sant?

Som jeg jeg sa innledningsvis, alt han sier er sant. Men la meg ta et par eksempler på at det han sier er sant. Han snakker om kjemisk ubalanse som stadig dukker opp som et argument som taler for disse medisinene. Hvilken kjemisk ubalanse? Det finnes ikke noe som kan måle en kjemisk ubalanse i hjernen vår. Det meste innen psykiatri er antagelser, uten bevisførsel.

Siden du mener alt han sier er galt, så kan du kanskje komme med noe konkret som beviser at kjemisk ubalanse kan måles?

Et annet eksempel er at han sier at mosjon og et tilpasset sunt kosthold (vitaminer) kan hjelpe på depresjoner, dette er en realtitet.

Han sier at medisiner maskerer sykdommen, det er sant. Det finnes feks her inne mange mennesker som tar ulike medisiner mot ulike psykiske symptomer, som har det felles at de er langt fra friske. Medisinene har maskert noen av symptomene, og gjerne skaffet dem noen nye "symptomer" (les bivirkninger), som krever tilleggsmedisinering og slutter de med medisinene er de like forbannet dårlige.

Han sier at Ritalin er streetdop og det er riktig. Og man bør være kritisk i forhold til å medisinere barn med dette. I stedet har det blitt en "trend" å utsette unger for dette. Jeg er glad at noen tørr å heve sin røst i forhold til galskapen som ingen ende vil ta i forhold til ukritisk bruk av heavy medisiner. Om ikke underliggende sykdom skaper ubalanse i hjernen, så er det garantert at disse medisinene gjør det. Det er den "jobben" de er ment å gjøre. De skal rette opp i noe som ikke er "beviselig" galt. Hvilke mulige konsekvenser tror du det har? Kjemisk ubalanse, kanskje?

Skrevet

Intressant å se hvordan han overkjører han andre mannen: Ikke lar ham få snakke, påstå at han ikke vet noe før han i det hele tatt har fått sagt noe osv.

Gjest tom cruise er søøt, men
Skrevet

Som jeg jeg sa innledningsvis, alt han sier er sant. Men la meg ta et par eksempler på at det han sier er sant. Han snakker om kjemisk ubalanse som stadig dukker opp som et argument som taler for disse medisinene. Hvilken kjemisk ubalanse? Det finnes ikke noe som kan måle en kjemisk ubalanse i hjernen vår. Det meste innen psykiatri er antagelser, uten bevisførsel.

Siden du mener alt han sier er galt, så kan du kanskje komme med noe konkret som beviser at kjemisk ubalanse kan måles?

Et annet eksempel er at han sier at mosjon og et tilpasset sunt kosthold (vitaminer) kan hjelpe på depresjoner, dette er en realtitet.

Han sier at medisiner maskerer sykdommen, det er sant. Det finnes feks her inne mange mennesker som tar ulike medisiner mot ulike psykiske symptomer, som har det felles at de er langt fra friske. Medisinene har maskert noen av symptomene, og gjerne skaffet dem noen nye "symptomer" (les bivirkninger), som krever tilleggsmedisinering og slutter de med medisinene er de like forbannet dårlige.

Han sier at Ritalin er streetdop og det er riktig. Og man bør være kritisk i forhold til å medisinere barn med dette. I stedet har det blitt en "trend" å utsette unger for dette. Jeg er glad at noen tørr å heve sin røst i forhold til galskapen som ingen ende vil ta i forhold til ukritisk bruk av heavy medisiner. Om ikke underliggende sykdom skaper ubalanse i hjernen, så er det garantert at disse medisinene gjør det. Det er den "jobben" de er ment å gjøre. De skal rette opp i noe som ikke er "beviselig" galt. Hvilke mulige konsekvenser tror du det har? Kjemisk ubalanse, kanskje?

Jeg tar medisiner mot bipolar lidelse, og jeg er helt frisk og fungerer aldeles utmerket.

Ja, jeg blir dårlig nårjeg slutter med medisinen, men det har jeg ikke tenkt å gjøre. Har heller ingen større bivirkninger.

Man blir dårlig igjen om man slutter med epilepsimedisiner også. Er mange sykdommer innen for somatikken der pasienten blir dårlig om han kutter ut medisinen han trenger, fordi om medisinen ikke klarer KURERE alle sykdommer, så betyr ikke det at de ikke fins og at sunt kosthold og mosjon vil kurere alle.

Det er bevist at depresjoner og bipolar lidelser gir skader i hjernen når der ubehandlet, man ser det når man oduserer døde mennesker for eksempel og det er mye de ser av forandringer i hjernen til folk, selv om de ikke vet alt enda og hva som er galt.

Er fullt mulig å få psykisk sykdom selv om du trener og spiser sunt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...