Dorthe Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Dette er jo en sak som burde tas opp i media på et eller annet vis. Det går bare rett og slett ikke an! Men det har jeg prøvd og ingen vil ta det opp fordi det koster for mye penger for kommunen å måke. 0 Siter
Colette Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Nytter det å ringe Likestillingsombudet? Jeg tenker TV2 -nyhetene, VG..hva som helst. Dette må jo fram i lyset! Går ikke an å isolere mennesker på den måten der! Jeg kjenner at jeg blir forbannet... 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Nytter det å ringe Likestillingsombudet? Det burde jo være en sak for det er jo diskriminerende for oss rullestolbrukere, at vi ikke kan ferdes ute på lik linje med alle andre folk, i 3-4 måneder av året. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Jeg tenker TV2 -nyhetene, VG..hva som helst. Dette må jo fram i lyset! Går ikke an å isolere mennesker på den måten der! Jeg kjenner at jeg blir forbannet... Desverre er det ikke en nyhet, for det er meget gammelt nytt, slik har det vært i årevis. 0 Siter
Colette Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Men det har jeg prøvd og ingen vil ta det opp fordi det koster for mye penger for kommunen å måke. Fy fader...jeg husker i gode, gamle dager. Det ble måkt snø og strødd i her eneste krik og krok av Oslo. Tror ikke kommunen var fattigere den gangen. Hva med Norges handikappforbund da? Er de klar over situasjonen? 0 Siter
Gjest at det går ann!? Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Det burde jo være en sak for det er jo diskriminerende for oss rullestolbrukere, at vi ikke kan ferdes ute på lik linje med alle andre folk, i 3-4 måneder av året. TV2 HJELPER DEG!? 0 Siter
Colette Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Det burde jo være en sak for det er jo diskriminerende for oss rullestolbrukere, at vi ikke kan ferdes ute på lik linje med alle andre folk, i 3-4 måneder av året. Selvfølgelig er det diskriminerende! 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Jeg tenker TV2 -nyhetene, VG..hva som helst. Dette må jo fram i lyset! Går ikke an å isolere mennesker på den måten der! Jeg kjenner at jeg blir forbannet... Folk driter i det, de tenker bare penger. Samme som tilrettelegging, ingen som bryr seg. Hvem er villige til å betale mer skatt for å få ting gjort kjapt så lenge de sjøl aldri har vært i situasjonen eller kjenner noen som er i den situasjonen. Lover og regler høres så bra ut, men det funker ikke. 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Fy fader...jeg husker i gode, gamle dager. Det ble måkt snø og strødd i her eneste krik og krok av Oslo. Tror ikke kommunen var fattigere den gangen. Hva med Norges handikappforbund da? Er de klar over situasjonen? Ja, de er klar over det og det hender de skriver noe om det i handikappnytt, men jeg har aldri sett noen av dem gå ut offentlig med det 0 Siter
Colette Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Desverre er det ikke en nyhet, for det er meget gammelt nytt, slik har det vært i årevis. Det kan ikke ha vært gjort noe stort nummer av denne saken, for jeg har aldri hørt om det før. Og jeg følger da ganske godt med i nyhetsbildet. 0 Siter
Colette Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Ja, de er klar over det og det hender de skriver noe om det i handikappnytt, men jeg har aldri sett noen av dem gå ut offentlig med det Det er jo merkelig. Forbundet har jo en leder som er flink til å si i fra om det som er feil. 0 Siter
-På Dol av og til Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Har det egentlig ikke trist i kveld. Men synest det er så trist at jula snart er slutt. Elsker jula og mye fri fra jobb. Godt nyttår:) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Det kan ikke ha vært gjort noe stort nummer av denne saken, for jeg har aldri hørt om det før. Og jeg følger da ganske godt med i nyhetsbildet. Det er bare det at en går lei av å ta opp samme saken det ene året etter det andre. Lokalavisen her har tatt det opp, men jeg er lei av å fronte problemstillingen hvert eneste år. 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Det er jo merkelig. Forbundet har jo en leder som er flink til å si i fra om det som er feil. Men hun kommer aldri fram i media, jeg tror ikke jeg har sett henne på tv enda. Han gamle var der jo innimellom 0 Siter
Colette Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Folk driter i det, de tenker bare penger. Samme som tilrettelegging, ingen som bryr seg. Hvem er villige til å betale mer skatt for å få ting gjort kjapt så lenge de sjøl aldri har vært i situasjonen eller kjenner noen som er i den situasjonen. Lover og regler høres så bra ut, men det funker ikke. Nei, det er jo egoismen og grådigheta som rår. 0 Siter
Colette Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Men hun kommer aldri fram i media, jeg tror ikke jeg har sett henne på tv enda. Han gamle var der jo innimellom Da tenker nok jeg på han som var, for jeg visste ikke at det var en ny. Han var jo drivende dyktig, husker jeg. 0 Siter
Colette Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Det er bare det at en går lei av å ta opp samme saken det ene året etter det andre. Lokalavisen her har tatt det opp, men jeg er lei av å fronte problemstillingen hvert eneste år. Jeg skjønner at det kan være slitsomt, men det gjelder jo ikke gi seg da. 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Det er bare det at en går lei av å ta opp samme saken det ene året etter det andre. Lokalavisen her har tatt det opp, men jeg er lei av å fronte problemstillingen hvert eneste år. Jeg ringer hver dag til bydelskontoret og klager og de klager videre til brøytemannskapet og de har ofte ringt før jeg ringer og¨så. De måker ikke gata til bydelskontoret heller og dermed kommer ikke verken rullestoler eller barnevogner fram. Jeg kan bare si fornavnet mitt, så vet de hvem jeg er og hva jeg vil. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Jeg skjønner at det kan være slitsomt, men det gjelder jo ikke gi seg da. En resignerer etter å ha vært funksjonshemmet i 28 år. 0 Siter
Colette Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Jeg ringer hver dag til bydelskontoret og klager og de klager videre til brøytemannskapet og de har ofte ringt før jeg ringer og¨så. De måker ikke gata til bydelskontoret heller og dermed kommer ikke verken rullestoler eller barnevogner fram. Jeg kan bare si fornavnet mitt, så vet de hvem jeg er og hva jeg vil. Enda så skjer det ikke noe? Der inne i "byen med det store hjertet"? Hadde det skjedd noe lignende her hvor jeg bor, så hadde det blitt ramaskrik... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.