Gå til innhold

Problememer ikveld ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er jo en sak som burde tas opp i media på et eller annet vis. Det går bare rett og slett ikke an!

Men det har jeg prøvd og ingen vil ta det opp fordi det koster for mye penger for kommunen å måke.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

25

• Colette

25

• frosken

2

• Olav Femte

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nytter det å ringe Likestillingsombudet?

Jeg tenker TV2 -nyhetene, VG..hva som helst. Dette må jo fram i lyset! Går ikke an å isolere mennesker på den måten der! Jeg kjenner at jeg blir forbannet...

Gjest høstløv
Skrevet

Nytter det å ringe Likestillingsombudet?

Det burde jo være en sak for det er jo diskriminerende for oss rullestolbrukere, at vi ikke kan ferdes ute på lik linje med alle andre folk, i 3-4 måneder av året.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg tenker TV2 -nyhetene, VG..hva som helst. Dette må jo fram i lyset! Går ikke an å isolere mennesker på den måten der! Jeg kjenner at jeg blir forbannet...

Desverre er det ikke en nyhet, for det er meget gammelt nytt, slik har det vært i årevis.

Skrevet

Men det har jeg prøvd og ingen vil ta det opp fordi det koster for mye penger for kommunen å måke.

Fy fader...jeg husker i gode, gamle dager. Det ble måkt snø og strødd i her eneste krik og krok av Oslo. Tror ikke kommunen var fattigere den gangen.

Hva med Norges handikappforbund da? Er de klar over situasjonen?

Gjest at det går ann!?
Skrevet

Det burde jo være en sak for det er jo diskriminerende for oss rullestolbrukere, at vi ikke kan ferdes ute på lik linje med alle andre folk, i 3-4 måneder av året.

TV2 HJELPER DEG!?

Skrevet

Selvfølgelig er det diskriminerende!

Skrevet

Folk driter i det, de tenker bare penger. Samme som tilrettelegging, ingen som bryr seg. Hvem er villige til å betale mer skatt for å få ting gjort kjapt så lenge de sjøl aldri har vært i situasjonen eller kjenner noen som er i den situasjonen.

Lover og regler høres så bra ut, men det funker ikke.

Skrevet

Fy fader...jeg husker i gode, gamle dager. Det ble måkt snø og strødd i her eneste krik og krok av Oslo. Tror ikke kommunen var fattigere den gangen.

Hva med Norges handikappforbund da? Er de klar over situasjonen?

Ja, de er klar over det og det hender de skriver noe om det i handikappnytt, men jeg har aldri sett noen av dem gå ut offentlig med det

Skrevet

Desverre er det ikke en nyhet, for det er meget gammelt nytt, slik har det vært i årevis.

Det kan ikke ha vært gjort noe stort nummer av denne saken, for jeg har aldri hørt om det før. Og jeg følger da ganske godt med i nyhetsbildet.

Skrevet

Ja, de er klar over det og det hender de skriver noe om det i handikappnytt, men jeg har aldri sett noen av dem gå ut offentlig med det

Det er jo merkelig. Forbundet har jo en leder som er flink til å si i fra om det som er feil.

-På Dol av og til
Skrevet

Har det egentlig ikke trist i kveld. Men synest det er så trist at jula snart er slutt. Elsker jula og mye fri fra jobb.

Godt nyttår:)

Gjest høstløv
Skrevet

Det kan ikke ha vært gjort noe stort nummer av denne saken, for jeg har aldri hørt om det før. Og jeg følger da ganske godt med i nyhetsbildet.

Det er bare det at en går lei av å ta opp samme saken det ene året etter det andre.

Lokalavisen her har tatt det opp, men jeg er lei av å fronte problemstillingen hvert eneste år.

Skrevet

Det er jo merkelig. Forbundet har jo en leder som er flink til å si i fra om det som er feil.

Men hun kommer aldri fram i media, jeg tror ikke jeg har sett henne på tv enda. Han gamle var der jo innimellom

Skrevet

Folk driter i det, de tenker bare penger. Samme som tilrettelegging, ingen som bryr seg. Hvem er villige til å betale mer skatt for å få ting gjort kjapt så lenge de sjøl aldri har vært i situasjonen eller kjenner noen som er i den situasjonen.

Lover og regler høres så bra ut, men det funker ikke.

Nei, det er jo egoismen og grådigheta som rår.

Skrevet

Men hun kommer aldri fram i media, jeg tror ikke jeg har sett henne på tv enda. Han gamle var der jo innimellom

Da tenker nok jeg på han som var, for jeg visste ikke at det var en ny. Han var jo drivende dyktig, husker jeg.

Skrevet

Det er bare det at en går lei av å ta opp samme saken det ene året etter det andre.

Lokalavisen her har tatt det opp, men jeg er lei av å fronte problemstillingen hvert eneste år.

Jeg skjønner at det kan være slitsomt, men det gjelder jo ikke gi seg da.

Skrevet

Jeg ringer hver dag til bydelskontoret og klager og de klager videre til brøytemannskapet og de har ofte ringt før jeg ringer og¨så. De måker ikke gata til bydelskontoret heller og dermed kommer ikke verken rullestoler eller barnevogner fram. Jeg kan bare si fornavnet mitt, så vet de hvem jeg er og hva jeg vil.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg skjønner at det kan være slitsomt, men det gjelder jo ikke gi seg da.

En resignerer etter å ha vært funksjonshemmet i 28 år.

Skrevet

Jeg ringer hver dag til bydelskontoret og klager og de klager videre til brøytemannskapet og de har ofte ringt før jeg ringer og¨så. De måker ikke gata til bydelskontoret heller og dermed kommer ikke verken rullestoler eller barnevogner fram. Jeg kan bare si fornavnet mitt, så vet de hvem jeg er og hva jeg vil.

Enda så skjer det ikke noe? Der inne i "byen med det store hjertet"? Hadde det skjedd noe lignende her hvor jeg bor, så hadde det blitt ramaskrik...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...