Colette Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 En resignerer etter å ha vært funksjonshemmet i 28 år. Huff ja...det kan jeg skjønne. Man kan faktisk resignere av mindre enn det.. 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Da tenker nok jeg på han som var, for jeg visste ikke at det var en ny. Han var jo drivende dyktig, husker jeg. Han har gått av tror jeg. 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 En resignerer etter å ha vært funksjonshemmet i 28 år. Jeg har pokker ikke gitt opp etter 40 0 Siter
Colette Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Han har gått av tror jeg. Det er tydeligvis likestillings- og diskrimineringsminsteren som er den rette klageinstansen: http://www.handikapnytt.no/index.asp?id=66750 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Det er tydeligvis likestillings- og diskrimineringsminsteren som er den rette klageinstansen: http://www.handikapnytt.no/index.asp?id=66750 Jeg skal skrive en klagemail etter nyttår, damen bor jo rett oppi gata jo 0 Siter
Colette Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Jeg skal skrive en klagemail etter nyttår, damen bor jo rett oppi gata jo He..he....det var et merkelig sammmentreff :-) Da skjønner hun kanskje hva du snakker om også da:-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 He..he....det var et merkelig sammmentreff :-) Da skjønner hun kanskje hva du snakker om også da:-) Stoltenberg bodde også oppi gata før, Kristin Halvorsen bor litt lenger opp og jeg bor der en av de andre politikerne bodde før. Jeg blir så forbannet jeg. 0 Siter
Colette Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Stoltenberg bodde også oppi gata før, Kristin Halvorsen bor litt lenger opp og jeg bor der en av de andre politikerne bodde før. Jeg blir så forbannet jeg. Det er klart du blir forbannet. Men da begynner jeg jo å danne meg et bilde av hor du bor:- ) Jeg har bodd og jobbet i nærheten der i mange år. 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Det er klart du blir forbannet. Men da begynner jeg jo å danne meg et bilde av hor du bor:- ) Jeg har bodd og jobbet i nærheten der i mange år. Men da vet du hvor håpløst det er her også. Jeg har hjelp til å handle inn og slike ting, men det hjelper jo ikke når jeg vil ut og handle sjøl. Jeg ser jo det at jeg ikke klarer å handle skikkelig det jeg trenger når jeg skriver lapp. Jeg har en ganske stor elektrisk stol, men den kommer jo ikke inn i butikkene her som har trapper og ikke går den over de brøytekantene som har vært her heller. Den er regnet bare for utebruk men det er jo livsfarlig å gå ut alene i kulda hvis man skulle sette seg fast med 250 kg. 0 Siter
Colette Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Men da vet du hvor håpløst det er her også. Jeg har hjelp til å handle inn og slike ting, men det hjelper jo ikke når jeg vil ut og handle sjøl. Jeg ser jo det at jeg ikke klarer å handle skikkelig det jeg trenger når jeg skriver lapp. Jeg har en ganske stor elektrisk stol, men den kommer jo ikke inn i butikkene her som har trapper og ikke går den over de brøytekantene som har vært her heller. Den er regnet bare for utebruk men det er jo livsfarlig å gå ut alene i kulda hvis man skulle sette seg fast med 250 kg. Nei, det var ikke sånn da jeg bodde i Oslo, tror jeg. Huff...jeg skjønner at du blir motløs og at det føles veldig begrensende å ikke skulle få lov til å klare seg selv når du ønsker det. Jeg klarer selfølgelig ikke helt å sette meg inn i din situasjon. Jeg vet bare at jeg fikk lettere panikk da det lavet ned 60 cm med snø her i forrige uke. Inntil det var måkt, så kjente jeg litt på følelsen av isolasjon. Tanken på å ha det slik i uker og mndr.....Jeg hadde nok klikka:-( 0 Siter
Gjest snøen er fin Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Men det har jeg prøvd og ingen vil ta det opp fordi det koster for mye penger for kommunen å måke. Kanskje du kunne søke om personlig assistent og så kunne h*n måke litt. 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Nei, det var ikke sånn da jeg bodde i Oslo, tror jeg. Huff...jeg skjønner at du blir motløs og at det føles veldig begrensende å ikke skulle få lov til å klare seg selv når du ønsker det. Jeg klarer selfølgelig ikke helt å sette meg inn i din situasjon. Jeg vet bare at jeg fikk lettere panikk da det lavet ned 60 cm med snø her i forrige uke. Inntil det var måkt, så kjente jeg litt på følelsen av isolasjon. Tanken på å ha det slik i uker og mndr.....Jeg hadde nok klikka:-( Det var nok sånn da du bodde her også. Det skal ikke mer enn fem cm snø før man ikke kommer fram. Og folk kan skreve over brøytekantene, det kan ikke jeg, jeg blir sittende fast. Så 5 eller 60 cm gir samme resultat. Og så klarer de attpåtil å bruke salt i snøen så den klumper seg og hjulene går sklir rundt og rundt i den salte snøen. Og ja, jeg blir gærn og andre ler av meg for de skjønner ikke hvorfor. Men jeg har lyst å hyle hver gang jeg blir innesnødd og overveier hver gang å gjøre en forbrytelse så jeg blir satt i fengsel i steden så jeg slipper dette marerittet. Kunne jo bare krasja med en parkert bil med traxen. 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Kanskje du kunne søke om personlig assistent og så kunne h*n måke litt. Jeg har personlig assistent og jeg tviler på at hun måker ei 100 meter lang gate som er kommunens jobb å måke. D 0 Siter
Gjest snøen er fin Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Jeg har personlig assistent og jeg tviler på at hun måker ei 100 meter lang gate som er kommunens jobb å måke. D Tar ikke så lang tid å måke seg frem. 0 Siter
Colette Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Det var nok sånn da du bodde her også. Det skal ikke mer enn fem cm snø før man ikke kommer fram. Og folk kan skreve over brøytekantene, det kan ikke jeg, jeg blir sittende fast. Så 5 eller 60 cm gir samme resultat. Og så klarer de attpåtil å bruke salt i snøen så den klumper seg og hjulene går sklir rundt og rundt i den salte snøen. Og ja, jeg blir gærn og andre ler av meg for de skjønner ikke hvorfor. Men jeg har lyst å hyle hver gang jeg blir innesnødd og overveier hver gang å gjøre en forbrytelse så jeg blir satt i fengsel i steden så jeg slipper dette marerittet. Kunne jo bare krasja med en parkert bil med traxen. Jeg skjønner veldig godt at dette gjør deg gal....og folk som ler av deg kan ikke ha mye vett i hodet, eller evne til å sette seg inn i andres problemer. 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Tar ikke så lang tid å måke seg frem. En bred bygate hvor biler kjører nesten hele tida? Og som sagt, det står ikke i assistents instrukser at hun skal måke kommunal grunn så det er vel litt mye å forlange 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Jeg skjønner veldig godt at dette gjør deg gal....og folk som ler av deg kan ikke ha mye vett i hodet, eller evne til å sette seg inn i andres problemer. Ja, nå har jeg akkurat donert 39 dollar til ryggmargsskadeforskning i forbannelsen til en som ønsket seg det i 39 års presang. 0 Siter
Gjest snøen er fin Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 En bred bygate hvor biler kjører nesten hele tida? Og som sagt, det står ikke i assistents instrukser at hun skal måke kommunal grunn så det er vel litt mye å forlange Dårlig instruks? Må vel ikke måke hele gata for å komme frem med rullestol. 0 Siter
Colette Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Ja, nå har jeg akkurat donert 39 dollar til ryggmargsskadeforskning i forbannelsen til en som ønsket seg det i 39 års presang. Så det er det som er skaden din? Min kusine har ryggmargsbrokk, men hun har sluppet ganske billig fra det. Hun sitter ikke i rullestol, men har vært mye plaget med sykdom opp igjennom årene. Spesielt med gjentatte urinveisinfeksjoner pga av resturin i blæra. Ut og inn av sykehus hele livet... Godt nytt år :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Så det er det som er skaden din? Min kusine har ryggmargsbrokk, men hun har sluppet ganske billig fra det. Hun sitter ikke i rullestol, men har vært mye plaget med sykdom opp igjennom årene. Spesielt med gjentatte urinveisinfeksjoner pga av resturin i blæra. Ut og inn av sykehus hele livet... Godt nytt år :-) Godt nytt år til deg og. Jeg gikk før men så forsvinner evnen til å gå ettersom man blir eldre og axonene er utslitt og blir borte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.