Gå til innhold

Tankekjør og uro, og minkende evt.medisin

Anbefalte innlegg

Gjest Svarttrost_bp
Skrevet

Jeg har vært plaget av sterk uro og et intenst tankekjør siden rett før jul. Vanligvis hjelper 2.5mg Zyprexa (evt.medisin), men nå er det så vidt jeg merker noe ved 7.5mg, og den totale døgndosen begynner nå å bli høy.

Medisinene mine blir styrt av andre pga flere overdoser ved tap av impulskontroll, og de Zyprexaene jeg fikk før jul tar snart slutt, har bare ut dagen om det skal ha noen effekt (jeg tar jo mer enn foreskrevet, derfor få igjen).

Etter det vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, uten disse har jeg sterke fluktimpulser, og jeg er redd jeg skal komme til å miste kontroll over egne handlinger igjen.

Det finnes ikke døgnåpne apotek der jeg bor (nærmeste er vel 4,5t unna..) så det er vel liten vits i å oppsøke legevakta heller. Og de som styrer medisinene har feriestengt.

Gode idéer mottas med stor takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er hverdag i morgen og dermed åpne apotek. Hvis du trenger mer zyprexa, så er det sikkert greit om du kontakter legevakt og ber om en resept.

Gjest Svarttrost
Skrevet

Det er hverdag i morgen og dermed åpne apotek. Hvis du trenger mer zyprexa, så er det sikkert greit om du kontakter legevakt og ber om en resept.

Fantastisk! Tenkte ikke engang på at det er åpent i morgen!!! Hjernen er ikke helt på topp nei..

Skrevet

Fantastisk! Tenkte ikke engang på at det er åpent i morgen!!! Hjernen er ikke helt på topp nei..

Du har en god grunn til å kontakte legevakta, så jeg synes det er en bra ide:-)

Gjest Svarttrost
Skrevet

Du har en god grunn til å kontakte legevakta, så jeg synes det er en bra ide:-)

Reseptene mine ligger jo på apoteket allerede, får bare ikke håpe de er merket slik at jeg ikke kan hente ut selv. Har ikke peiling. Men i så fall er jo legevakta et alternativ ja :)

Lettet nå.

Skrevet

Reseptene mine ligger jo på apoteket allerede, får bare ikke håpe de er merket slik at jeg ikke kan hente ut selv. Har ikke peiling. Men i så fall er jo legevakta et alternativ ja :)

Lettet nå.

Dra på apoteket tidlig på dagen i morgen, for da kan evt. apoteket konferere telefonisk med lege dersom de er i tvil om utlevering.

Skrevet

Hvis du har mobilnr til fastlegen eller psykiateren din kan vedkommende fakse eller ringe over en resept til apoteket. Det gjorde jeg.

Gjest Svarttrost
Skrevet

Dra på apoteket tidlig på dagen i morgen, for da kan evt. apoteket konferere telefonisk med lege dersom de er i tvil om utlevering.

takk skal du ha Frosken :)

Skrevet

Hvis du har mobilnr til fastlegen eller psykiateren din kan vedkommende fakse eller ringe over en resept til apoteket. Det gjorde jeg.

Hvis du har avtale om å kontakte behandler på denne måten, så er jo det ok. I motsatt fall mener jeg man skal respektere vedkommendes fritid.

Gjest Svarttrost
Skrevet

Hvis du har avtale om å kontakte behandler på denne måten, så er jo det ok. I motsatt fall mener jeg man skal respektere vedkommendes fritid.

Jeg tror dette løser seg helt fint via legevakta, enig med Frosken. Men jeg skrev jo at jeg ønsket alle råd :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...