Gjest spurven_b Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 Har lest papirene fra en tidligere innleggelse og ble litt forvirret. Først står det § 3.1 og så står det at jeg ble innlagt på § 3.2. Men begge blir kalt tvungen observasjon. Hva er forskjellen? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 Før eller etter 2007? Da ble det nemlig en "nyordning" av paragrafene. 0 Siter
Gjest spurven_b Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 Før eller etter 2007? Da ble det nemlig en "nyordning" av paragrafene. I 2009. Det står at jeg ble søkt inn til tvungen observasjon § 3-1 og ble tatt imot til tvungen observasjon § 3-2. Ble lagt inn av DPS. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 I 2009. Det står at jeg ble søkt inn til tvungen observasjon § 3-1 og ble tatt imot til tvungen observasjon § 3-2. Ble lagt inn av DPS. Hvis du ble undersøkt mot din vilje ute i kommunen, skjedde dette i medhold av §3-1. Innleggelsen til vungen observasjon skjedde etter §3-2. 0 Siter
Gjest spurven_b Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 Hvis du ble undersøkt mot din vilje ute i kommunen, skjedde dette i medhold av §3-1. Innleggelsen til vungen observasjon skjedde etter §3-2. Ok. Jeg møtte i utgangspunktet opp frivillig til en samtale, men ble tatt med et annet sted (psykiater) til videre vurdering og ble innlagt til tvungen observasjon derfra. Jeg ble med til det stedet der jeg ble innlagt frivillig, uten følge av politi eller noe sånt, men mulig at det var tvang likevel og at jeg ville blitt tatt med dit med makt dersom jeg ikke hadde samarbeidet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.