Gå til innhold

Lite motivasjon

Gjest meste virker håpløst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen drømmer eller mål med livet, slik jeg alltid har hatt før. Har en jobb jeg egentlig er overkvalifisert til, men trives likevel mest på grunn av det gode miljøet på jobb.

Det få som kjenner meg vet, er at jeg drikker meg full nesten hver kveld.... gjort det lenge. I tillegg er det vanskelig å få i seg mat. Selv om tarmene skriker etter mat, er redselen for å spise større.

Jeg går på medsiner der en vanlig bivirkning for de alle er vektøkning, men det skjer ikke meg.

Skulle ønske jeg kunne slutte å rote så mye med alkohol og mat, men kanskje er jeg ikke motivert nok. De destruktive kreftene i meg er større enn de gode. Har vært innlagt på psykiatrisk et par ganer og fetet opp. Det har kostet vanvittig mye mot for å spise til alle måltidene, men det er det ingen som ser. Selvhatet og følelsen av å ikke ha kontroll er like store når jeg blir utskrevet.

skal jeg bare godta disse følelsene, eller er det noe mer som kan gjøres? Er 30 år og har slitt psykisk siden ungdomsskolealder, men har oppnådd mye likevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel en grunn til at man har det som man har det. Jeg vil anbefale deg dybdeterapi og finne ut hvor de destruktive kreftene kommer fra. Du fungerer jo bra, så kognitiv terapi er vel ikke det rette da.

Skrevet

Det er vel en grunn til at man har det som man har det. Jeg vil anbefale deg dybdeterapi og finne ut hvor de destruktive kreftene kommer fra. Du fungerer jo bra, så kognitiv terapi er vel ikke det rette da.

Hva er forskjellen? Har hatt et tøfft liv og opplevd mye dritt som overgrep, sykdom og død i nær familie.

Skrevet

Hva er forskjellen? Har hatt et tøfft liv og opplevd mye dritt som overgrep, sykdom og død i nær familie.

Du virker deprimert i det du skriver. Samtidig er det som du ikke blir sett i din smerte.

Du må ta tak i livet ditt. Det er så utrolig kort. Gi deg selv mål og gode opplevelser.

Slåss får å få hjelp og for deg selv. Dropp alkoholen den gjør livet ditt 100 ganger værre.

Skrevet

Du kan slutte å misbruke alkohol. Det er sannsynligvis det viktigste tiltaket.

Lykke til :-)

Skrevet

Kan det hjelpe deg å senke kravene? Hva med å få mer tid til egenomsorg som f.eks. å unne seg en psykomotorisk fysioterapeut som du kan få ukentlig massasje hos mens du bearbeider overgrepene? Aromaterapi en gang i måneden. Gjør ting som styrker deg: hør på musikk, finn noe du liker å gjøre som får tankene bort, trening er veldig viktig og frisk luft.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...