Gjest imzedimze Skrevet 2. januar 2010 Skrevet 2. januar 2010 Disse medisnene har gjort meg avhengig av mat, og ikke av den sunne typen. Jeg klarer ikke lenger stå imot, jeg kommer til å dø relativt ung pga fedme. De gjorde meg helt gal etter mat, når det gjelder zyprexa og seroquel. Jeg kunne kanskje greid å snu etter jeg sluttet på dem, om jeg ikke hadde gått lamictal også---- men lamictal ga meg enorm kvalme og brekninger om den ikke ble tatt til mat (noe ingen advarte meg mot), og det eneste som hjalp mot kvalmen var jo cola og masse junk food! Ellers spydde jeg på bakken ti ganger om dagen! Jeg overdriver ikke. Nå har jeg ingen viljestyrke igjen og kommer til å dø, for medisnene har gjort meg avhengig av mat. feite meg jaja sån kan det gå! 0 Siter
frosken Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 ''Jeg klarer ikke lenger stå imot, jeg kommer til å dø relativt ung pga fedme. '' Hva gjør at du ikke oppsøker hjelp for ditt spiseproblem? Det går an å gjenvinne impulskontroll. 0 Siter
Gjest hypnotika Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 www.lavkarbo.no Prøv denne kosten i en uke og du vil føle deg i mye bedre form, ikke føle deg spesielt sulten, du vil (sannsynligvis) holde vekten, eller gå ned i vekt. Det har mye å si hvilken type mat man velger. Ved å holde deg unna søtsaker og andre raske karbohydrater vil du etterhvert miste lysten på noe søtt. Ikke gi deg, du har gitt meg og mange andre veldig gode svar her inne. Jeg er sikker på at du er en "fighter" som vil greie dette! 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 ''Jeg klarer ikke lenger stå imot, jeg kommer til å dø relativt ung pga fedme. '' Hva gjør at du ikke oppsøker hjelp for ditt spiseproblem? Det går an å gjenvinne impulskontroll. Da har du aldri brukt slike medisiner! 0 Siter
frosken Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 Da har du aldri brukt slike medisiner! Det stemmer at jeg ikke har brukt denne typen medisiner, men jeg vet nok om menneskers mulighet for endring til å vite at impulskontroll kan gjenerobres. Man får ikke ødelagt sin impulskontroll for resten av livet selv om man en periode har brukt medisiner som gir økt tendens til overspising og vektøkning. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 Det stemmer at jeg ikke har brukt denne typen medisiner, men jeg vet nok om menneskers mulighet for endring til å vite at impulskontroll kan gjenerobres. Man får ikke ødelagt sin impulskontroll for resten av livet selv om man en periode har brukt medisiner som gir økt tendens til overspising og vektøkning. Kanskje personen må bruke denne typen medisiner resten av livet? 0 Siter
Gjest imzedimze Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 ''Jeg klarer ikke lenger stå imot, jeg kommer til å dø relativt ung pga fedme. '' Hva gjør at du ikke oppsøker hjelp for ditt spiseproblem? Det går an å gjenvinne impulskontroll. går det an å få hjelp mot det? det har jeg aldri tenkt over. da skal jeg spørre etter det. tenkte kanskje dra på kurs med kari jakkesånn i tyrkia var en mulighet og om jeg kan spare opp pengene... der får en trim og sunn mat, så kanskje jeg kan bli litt avvent fra all colaen og dritmaten... 0 Siter
frosken Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 Kanskje personen må bruke denne typen medisiner resten av livet? Hun bruker ikke lenger zyprexa som er den medisinen som gir størst vektproblemer. Hvis du leser nøyere det hun skriver, så tror jeg du vil se at det blir helt feil å ikke tiltro henne alle muligheter til å snu denne situasjonen. Og i allefall er jeg ikke i tvil etter å ha fulgt henne her inne gjennom flere år. 0 Siter
frosken Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 går det an å få hjelp mot det? det har jeg aldri tenkt over. da skal jeg spørre etter det. tenkte kanskje dra på kurs med kari jakkesånn i tyrkia var en mulighet og om jeg kan spare opp pengene... der får en trim og sunn mat, så kanskje jeg kan bli litt avvent fra all colaen og dritmaten... Jeg synes du skal starte med å diskutere vektproblematikken med fastlegen din. Kanskje er vedkommende god på dette temaet, kanskje ikke - men det er så avgjort et forsøk verdt. Flere og flere fastleger har etterhvert blitt både flinke og engasjerte i forhold til å hjelpe folk med å få kontroll over vekt. Går du i behandling på dps eller tilsvarende for tiden? Du kan også spørre der om de har noe opplegg for folk som trenger hjelp med vektreduksjon. Også kan du sjekke på ditt lokale treningssenter hva de tilbyr. Synes ikke du skal bruke penger på å reise til utlandet i første omgang. Det kan du heller gjøre som en premiering av deg selv når du har oppnådd bedre kontroll. En helt annen ting; det hender at jeg lurer på om du får tilstsrekkelig hjelp for tiden. Gjør du det? 0 Siter
Gjest medisinkutt Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 Da har du aldri brukt slike medisiner! Hun har jo sluttet med de verste, som zyprexa, og da tror også jeg at det er mulig å finne tilbake til mer sunne matmønstre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.