Gå til innhold

Å la livet gå videre

Anbefalte innlegg

xxløvetannxx
Skrevet

Dette er noe jeg har viet mange tanker i det siste... Om man alltid skal la livet gå videre. - Det er jo det man hører til stadighet.

Er det ikke lov å stoppe opp innimellom? Er det ikke lov å ta en pause og kjenne litt på følelsene sine? Skal man i alle tilfeller bare la livet gå videre?

Hva når man ikke har noen vei å gå lenger? Når man for ørtiende gang merker at man bare har gått i sirkel? De som skal hjelpe og støtte sier at det har vært store fremskritt, men alt man ser selv er at man er på samme sted som for litt siden.

Man gjenopptar gamle "synder", aktiviteter eller tidsfordriv. Man går på vante stier, i egne fotspor. Kanskje har "noe" endret seg? Som samvittigheten... For hver gang en merker at man har vært der før får man så dårlig samvittighet at man ikke orker tanken på å skulle reise seg nok en gang....fordi man vet at man kommer tilbake til den dårlige samvittigheten for de eksakt samme tingene ved en senere anledning......

Videoannonse
Annonse
Gjest rosarød
Skrevet

Jeg forstår ikke helt dine refleksjoner i forhold til at livet går videre. Livet går jo videre selv om du bearbeider følelser/hendelser underveis. Livet stoppes kun av døden.

xxløvetannxx
Skrevet

Jeg forstår ikke helt dine refleksjoner i forhold til at livet går videre. Livet går jo videre selv om du bearbeider følelser/hendelser underveis. Livet stoppes kun av døden.

Det jeg mener er vel det som legges i ordene av de som til stadighet sier at livet må gå videre. Man skal ikke ta ting på skuldrene sine, man skal ikke stoppe opp, for verden skal ha sitt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvordan en gjør dette, velger en helt selv. Det kan være smart å tenke over hvilke konsekvenser det har for en selv om en velger det ene eller det andre.

Skrevet

Det jeg mener er vel det som legges i ordene av de som til stadighet sier at livet må gå videre. Man skal ikke ta ting på skuldrene sine, man skal ikke stoppe opp, for verden skal ha sitt.

De mener kanskje det som det snakkes om i meditasjon og avspenning, akseptere og la gå. Ikke dvele verken ved fortiden eller fremtiden, være her og nå.

xxløvetannxx
Skrevet

De mener kanskje det som det snakkes om i meditasjon og avspenning, akseptere og la gå. Ikke dvele verken ved fortiden eller fremtiden, være her og nå.

Hva om mitt "her og nå" ikke stemmer overens med det som forventes? Om min hverdag ikke er slik den burde være, selv om det ser ut som den er det........

xxløvetannxx
Skrevet

Hvordan en gjør dette, velger en helt selv. Det kan være smart å tenke over hvilke konsekvenser det har for en selv om en velger det ene eller det andre.

Er ikke alt man kan velge helt selv....jeg kan velge å håndtere det som kommer mot meg, eller jeg kan velge å overse det. Uansett hva jeg velger blir det feil for noen.

Majoriteten mener at min virkelighet og min oppfatning av det rundt meg ikke er ekte, derfor ikke verdt å vie tid og energi....jeg mener majoriteten ikke vet hva de snakker om!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...