Gå til innhold

Blod i avføring, jente 15

Anbefalte innlegg

Gjest usikker15
Skrevet

Hei! Jeg har hatt blod i avføringen i snart ett år nå. det gjør også veldig vondt å gå på do. Magen min ¨bråker¨ mer enn den har gjort før, en slag rumling. Det er og noen små ¨tupper¨ i enden av rompehullet.. Jeg har ikke undersøkt meg hos lege eller noe. Hva kan det være som forårsaker dette, og er det farlig? Hvis man kontakter og drar til lege, hva vil legen gjøre for å skjekke det?

Videoannonse
Annonse
Gjest sjøstjerna
Skrevet

Er avføringen hard? Det kan forsårsake små blødninger og bidrar også til at det gjør vondt å gå ha avføring.

Du forebygger dette med å drikke mye vann og kanskej juice. Samt mosjonere og spise grønnsaker, frukt og meget grovt brød. Kan hjelpe på med å spise svisker og mye yougert.

Helt hva legen vil gjøre dersom du går dit, vet jeg ikke. Jeg vil anta dere snakker om dine kostvaner og avføringsvaner. Og kanskje blir du bedt om å ta en avføringsprøve (gjøres hjemme hos deg selv- og leveres inn på legekontoret).

Gjest snakk med lege
Skrevet

Hei.

For meg høres det ut som at du har hemorroider som sprekker når du går på do. Det kan forklare det du skriver om at du føler ujevnheter ved endetarmsåpningen.

Du bør absolutt dra til legen med dette for å høre. Det er ikke bra å måtte blø når du går på do og at du skal forbinde dette med noe ubehagelig.

Legg forresten merke til om blodet er friskt eller mørkt på farge. Er dette hemorroider(som faktisk er et ganske vanlig problem) så kan legen skrive ut legemidler som hjelper mot dette. Men for all del snakk med legen din. Har du en mannlig lege du ikke føler deg komfortabel med, så få hjelp av moren eller faren din til å skifte til en kvinnelig fastlege eller en lege du kan føle du er trygg på selv med såkalte flaue spørsmål.

Ring legen kommende uke! Du kan ikke gå slik og blø et år til.

Gjest snakk med lege
Skrevet

Et tillegg til det jeg skrev i sted. Legen vil nok undersøke endetarmsåpningen din mest sannsynligvis. Forstår du tenker at dette er kjempeflaut, men husk at legen ser både romper, tisser, og langt inn i "greia" på mange damer flere ganger i uken. Kanskje daglig. For legen er dette like vanlig som å se på en nese.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...