Gå til innhold

humørsvingninger

Anbefalte innlegg

Gjest jente1234
Skrevet

Jeg er en jente på 26 som har slitt med enorme humørsvingninger så lenge jeg kan huske, men de siste mnd har det blitt en stor forverring og jeg begynner å bli bekymret for egen psykisk helse. Tror forverringen kom da jeg sluttet med p-piller, men jeg har som sagt, alltid hatt dette. Har aldri oppsøkt legehjelp for det ,men det tærer enormt på meg selv og ikke minst de rundt meg. Kan være kjempelykkelig en time mens neste time er jeg helt i kjelleren og ser ikke meningen med livet i det hele tatt. Lar det ofte gå ut over partneren min som får høre hvor lite han bryr seg om meg og hvor lite følsom han er etc, men jeg vet jo innerst inne at det er jeg som er overfølsom.Får alltid en dyp anger noen timer etter jeg har kjeftet på han men når jeg står midt i situasjonen trekker jeg meg aldri tilbake selv om jeg inni hodet mitt vet at det jeg gjør kanskje ikke er rett. Forverrer seg ofte om kvelden -da er det sikkert nærmere depresjon enn hunørsvingning. Kan våkne opp om morgenen å være dypt ulykkelig , men dette kan bedre seg utover dagen for så å trå inn med full kraft om kvelden igjen. Er i tillegg en veldig stresset og rastløs person som kjeder meg veldig fort. Finner aldri roen med noen eller noe og skifter ofte jobb og partner. Vil ikke ha det sånn lenger, men vet ikke hva jeg skal gjøre, er det bare meg som person eller er det noe psykisk som det går an å rette på? Som tidligere sagt er jeg veldig følsom så tidligere minner og hendelser som kanskje ikke betyr mye for andre folk er sånn som jeg legger på minne og ser ulykkelig tilbake på om og om igjen.Kanskje litt mye selvmedlidenhet ?Veldig lite familiekjær og liker ikke å knytte meg for tett til folk.Har masse venner men ingen jeg slipper nært innpå.Plages av mye triste drømmer. Av fysiske plager har jeg slitt med magesmerter i mange år (vært på ultralyd og undersøkelser for dette uten resultat)og er ofte trøtt og sliten i kroppen uten noe åpenbare grunn. Er det noe hjelp å få? Mvh

Videoannonse
Annonse
Gjest Helt utslitt nå
Skrevet

Det du skrev ,kunne jeg ha skrevet selv. Har det på akkurat samme måte som du. Er litt eldre og har enda flere fysiske plager. Håper du får gode råd her på DOL:) Lykke til og god bedring.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg har også disse stadige humørsvingene som kan skifte fra time

til time. Er mere stabil nå, ved bruk av medisiner.

Håper du kan finne en løsning, for det er tøft å ha det slik.

Skrevet

Det du skrev ,kunne jeg ha skrevet selv. Har det på akkurat samme måte som du. Er litt eldre og har enda flere fysiske plager. Håper du får gode råd her på DOL:) Lykke til og god bedring.

Det er med forsiktighet jeg sier dette, da jeg er litt i tvil om hvor sterke symptomer det er snakk om osv.

Da jeg leste innleggene, tenkte jeg på eupf, eller borderline. Har dere lest om det? Ta et søk og se om dere kjenner dere igjen i det?

Noen tanker, fra

Gjest Helt utslitt nå
Skrevet

Det er med forsiktighet jeg sier dette, da jeg er litt i tvil om hvor sterke symptomer det er snakk om osv.

Da jeg leste innleggene, tenkte jeg på eupf, eller borderline. Har dere lest om det? Ta et søk og se om dere kjenner dere igjen i det?

Noen tanker, fra

Det skal jeg gjøre. Takk for tankene:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...