Gå til innhold

Depresjon

Gjest nyttårsdepresjon

Anbefalte innlegg

Gjest nyttårsdepresjon
Skrevet

Jeg hadde en dyp depresjon for 6 år siden. Det var et helvete! Ble tvangsinnlagt etter et mislykket selvmord. Brukte antidepressiva ett år etter at alle symptomer var borte. Har siden vært frisk og har fungert bra både i jobb og privat, tror jeg. Eller kanskje det bare er innbilning?

Nå kjenner jeg at symptomene kommer tilbake. Vet ikke hvorfor. Føler meg bare mislykket, og som verdens største dritt.

Vil ikke fortelle det til noen kjente. Vil gjerne stå fram som en reflektert og velfungerende person. Vet at jeg var en belastning for venner og familie sist. Men har behov for å si det til noen, så derfor sier jeg det her, hvor ingen vet hvem jeg er.

Jeg er fortvilet, orker ikke å gå inn i en ny depresjon. Trodde jeg var kvitt det for alltid.

Bare et lite hjertesukk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er desverre ikke uvanlig å få en ny depresjon, og det trenger heller ikke være en psykologisk grunn til det.

Jeg tror du hadde merket det om du innbilte deg at du var frisk,men jeg tør ikke påstå det - snakker bare av egen erfaring.

Tror også det er viktig at du "angriper" dette så raskt som mulig slik at depresjonen ikke får like godt kloa i deg denne gangen. Så jeg vil på det sterkeste råde deg til å ta kontakt med legen din.

Gjest bølger
Skrevet

Gå til fastlegen din. Få den hjelp og behandling du trenger.

Ikke la det gå for lang tid, for da blir det så mye vanskeligere å bli

kvitt depresjonen.

Skrevet

Hvis du får hjelp fort denne gangen så er det ikke nødvendig at det går så langt som sist. Hva med å gå til fastlegen din og be om å få begynne med den antidepressivaen som hjalp deg forrige gang?

Caloni Makaroni
Skrevet

Bestill deg time til fastlegen med en gang, og start opp med samme antidepressiva som sist, samme dose. Jeg var i akkurat samme situasjon for noen år siden, altså at jeg fikk tilbake depressive situasjoner, men etter noen uker på AD igjen var jeg tilbake til mitt vanlige jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...