Gå til innhold

Hva tror dere feiler henne?

Gjest ikke lett å være venn

Anbefalte innlegg

Gjest ikke lett å være venn
Skrevet

Har en venninne som i en del år har vært inn og ut av psykiatrien, hun feiler mange ting tror jeg, men jeg har liksom aldri fått noen klar diagnose av henne, bare at hun sliter med forskjellig. Hun er til tider veldig tungsindig, deprimert, hater alle... i en periode holdt hun nesten på å bli satanist pga hun hatet menneskeheten.

I samme periode ble hun ihuga dyrevernsforkjemper og ble helt gal om noen sa eller gjorde noe mot dyr... hun engasjerte seg litt vel mye for å si det sånn. Jeg er for dyrevern jeg og, men det finnes grenser. Hun klikket for eksempel en gang jeg hadde ne diskusjon på facebook ang. ulv og sau og jeg kom til å si at om man fikk velge var det vel bedre at sauen daua enn ulven... da klikket hun.

Andre eksempler, at hun klikker over den minste ting. Annet eksempel - ekstrem paranoia. Alle er imot henne...

hun stoler ikke på venner, hun tror folk rotter seg sammen osv...

og hun har perioder hvor hun er helt manisk,

skal gjøre alt, klare alt, masse hobbyer osv,

hun blir plutselig veldig sosial og vil drikke på fest osv...

men så får hun en nedtur og stenger seg inne i seg selv og vil ikke være med på noe, alle hater henne osv..... tror hun da :)

Jeg vil gjerne hjelpe henne, men hun er litt komplisert, vanskelig å prate med, hun ror seg bare vekk... og i perioder hører jeg ikke noe fra henne,

men da er det meg det er noe feil med, for hun venter på at andre skal ta kontakt, ikke henne... som om ikke vi tenkte det samme :)

Videoannonse
Annonse
Gjest ...xks
Skrevet

Kan hende hun har flere diagnoser. Trolig har hun i alle fall bipolar lidelse. (Tidligere kalt manisk depressiv lidelse).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...