Gå til innhold

Hjelp meg å forstå meg selv!

Anbefalte innlegg

Gjest mole funk
Skrevet

Hva er i veien med meg, jeg har en sterk følelse av at jeg skal gjøre minst mulig. Det gjelder også lystbetonte ting, aktiviteter jeg egentlig har glede av. Jeg har en dørstokkterskel på alt! Jeg må tvinge meg til alt jeg foretar meg. Er det depresjon eller er jeg lat? Hvis det er latskap så skjønner jeg at jeg har tungt for å gjøre kjedelige ting, men det gjelder også alt som jeg har stor glede av å gjøre, som hobbygreier osv. Alt oppleves tungt. Jeg har tenkt mye på dette, gjør jeg ting jeg liker for å være flink eller kun fordi jeg har glede av det? Jeg kommer ofte frem til at jeg gjør det meste med en baktanke, at andre skal se på meg som et litt bedre menneske enn jeg egentlig er. Å lese en bok f.eks. Kanskje jeg gjør det for at andre skal like meg? Er det derfor jeg har så utrolig vanskelig med å sette meg ned med boka? Når jeg først leser så har jeg glede av det...tror jeg. Å gå på ski, når jeg er i løypa så har jeg det bra. Men gjør jeg det for å virke som en bra person? Ofte tenker jeg at jeg trenger ikke gjøre annet enn å ligge i senga hele dagen, ingen bryr seg om hva jeg gjør. Så, gjør jeg alt for andres skyld da? Jeg kjenner at det ikke er bra for meg. Jo oftere jeg følger tanken, og ikke presser meg igang med ting, desto værre blir selvbildet. Er det vanlig å føle at alt er tungt?

Videoannonse
Annonse
Gjest vcxakvj
Skrevet

Manglende initiativ og interesse kan være symptomer ved depresjon..

Skrevet

Manglende initiativ og interesse kan være symptomer ved depresjon..

Og også ved utmattelse.

Gjest mole funk
Skrevet

Og også ved utmattelse.

Jeg føler meg nesten alltid sliten. Jeg har et mye lavere energinivå enn andre, hvis jeg skal fungere normalt bør jeg sove minst en time på dagen ( i tillegg til 9t om natta). Har vært til lege med dette hundre ganger, fått sjekket blodprosent, fått psykolog en periode, fått angstbehandling, og fått beskjed om at det er normalt å være sliten. Jeg orker ikke gå og mase om hvor fælt det er. Det får meg til å se på meg selv som syk og det vil jeg ikke, da vil jeg lulle meg inn i en ond sirkel.

Skrevet

Jeg føler meg nesten alltid sliten. Jeg har et mye lavere energinivå enn andre, hvis jeg skal fungere normalt bør jeg sove minst en time på dagen ( i tillegg til 9t om natta). Har vært til lege med dette hundre ganger, fått sjekket blodprosent, fått psykolog en periode, fått angstbehandling, og fått beskjed om at det er normalt å være sliten. Jeg orker ikke gå og mase om hvor fælt det er. Det får meg til å se på meg selv som syk og det vil jeg ikke, da vil jeg lulle meg inn i en ond sirkel.

Sliten og uten tiltakslyst (utmatta) eller depresjon? Man kan lure.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...