Gå til innhold

Plutselig oppkast, hodepine og ryggsmerter

Anbefalte innlegg

Gjest Meecha
Skrevet

Jeg sto opp i dag tidlig og var kvalm og forstoppet, fikk kastet opp mye etterhvert og har ikke kastet opp siden det. Men jeg har en dundrende hodepine og sterke mens-liknende smerter i korsryggen. Hverken hodepine eller ryggsmerter gir seg/avtar med smertestillende (har tatt 3 paracet) Mensen skal jeg heller ikke ha på lenge. Hva kan det være??

Videoannonse
Annonse
Gjest håper du kommer deg
Skrevet

Jeg vet ikke hva det kan være, men når det gjelder smertelindring er det ikke vits i eller bra å ta mer enn to paracet i gangen.

Skrevet

Hmmm - tror jeg ville ringt lege/legevakt? Sterke smerter som ikke lindres av maxdose paracet synes jeg at man burde snakke med lege/sykepleier om...

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg ville mistenkt nyrebekkenbetennelse. Ring legen og be om en sjekk. Nyrebekkenbetennelse går ikke over av seg selv, man behøver antibiotika. Selv har jeg vært innlagt på sykehus flere ganger for intravenøs antibiotikabehandling.

Gjest Niccola
Skrevet

Jeg vet ikke hva det kan være, men når det gjelder smertelindring er det ikke vits i eller bra å ta mer enn to paracet i gangen.

Paracet kommer i ulike størrelser, så det er ikke antall tabletter man snakker om, men døgndose. :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Paracet kommer i ulike størrelser, så det er ikke antall tabletter man snakker om, men døgndose. :-)

''Paracet kommer i ulike størrelser''

For ikke å snakke om i ulike styrker! Hø hø ;).

Skrevet

Etter å ha gått på paracet/ibux (ordinert av lege) i mange, mange uker i trekk, har jeg begynt å gi litt mer blaffen i maxdoser... 3 paraceter er ikke noe problem som et engangstilfelle.

Gjest Niccola
Skrevet

Dette hørtes ikke godt ut. Jeg har dessverre ingen gode råd, vil bare ønske deg god bedring!

Gjest Niccola
Skrevet

''Paracet kommer i ulike størrelser''

For ikke å snakke om i ulike styrker! Hø hø ;).

..ikke minst det :-)

Skrevet

..ikke minst det :-)

Takk skal dere ha alle sammen, både for tips og råd! Jeg har nå ringt legevakten, og vi ble enige om at vi avventer og ser hvordan det går utover kvelden. Også ringer jeg tilbake hvis det blir værre eller ikke gir seg i løpet av kvelden.

Gjest håper du kommer deg
Skrevet

Det vanlige er vel fortsatt 500 mg pr tablett, og jeg gikk ut fra det når intet annet var spesifisert. Og meg bekjent er der ikke virkning over 1000 mg i slengen. Leveren klarer det sikkert, men hva er da poenget. Da er det vel bedre å koble det med ibux eller annet.

Gjest håper du får det bedre
Skrevet

Etter å ha gått på paracet/ibux (ordinert av lege) i mange, mange uker i trekk, har jeg begynt å gi litt mer blaffen i maxdoser... 3 paraceter er ikke noe problem som et engangstilfelle.

To paracet gir max virkning, har jeg hørt. Selv tar jeg heller oftere enn strengt tillatt enkelte døgn, enn tre i slengen.

Skrevet

Takk skal dere ha alle sammen, både for tips og råd! Jeg har nå ringt legevakten, og vi ble enige om at vi avventer og ser hvordan det går utover kvelden. Også ringer jeg tilbake hvis det blir værre eller ikke gir seg i løpet av kvelden.

God bedringsklem!

Gjest Niccola
Skrevet

Det vanlige er vel fortsatt 500 mg pr tablett, og jeg gikk ut fra det når intet annet var spesifisert. Og meg bekjent er der ikke virkning over 1000 mg i slengen. Leveren klarer det sikkert, men hva er da poenget. Da er det vel bedre å koble det med ibux eller annet.

Jeg har aldri 500 mg paracet i huset, kun 200 og en sjelden gang 400. :-)

Gjest håper det går..
Skrevet

Jeg har aldri 500 mg paracet i huset, kun 200 og en sjelden gang 400. :-)

Er det sikker at du ikke tenker på ibux? Jeg har søkt i felleskatalogen fordi jeg skjønner ikke hva du snakker om, og ble usikker på om jeg var helt på jordet. Det vanlig er jo 500 mg,det er på en måte standarddosen hvis en er voksen,(3000 mg i døgnet er vel foretrukket max dose) Barn bruker å få 250 mgspakninger eller mindre, og jeg tror en kan få 600 mg og 1000 mg på resept, men 200 mg og 400 mgs tabletter finner jeg ikke oppført en gang(det er standarddoser på ibumetin), så hva slags paracet er det du bruker da?

Jeg lurer oppriktig altså, for jeg trodde jeg visste litt det jeg snakket om.

Gjest Niccola
Skrevet

Er det sikker at du ikke tenker på ibux? Jeg har søkt i felleskatalogen fordi jeg skjønner ikke hva du snakker om, og ble usikker på om jeg var helt på jordet. Det vanlig er jo 500 mg,det er på en måte standarddosen hvis en er voksen,(3000 mg i døgnet er vel foretrukket max dose) Barn bruker å få 250 mgspakninger eller mindre, og jeg tror en kan få 600 mg og 1000 mg på resept, men 200 mg og 400 mgs tabletter finner jeg ikke oppført en gang(det er standarddoser på ibumetin), så hva slags paracet er det du bruker da?

Jeg lurer oppriktig altså, for jeg trodde jeg visste litt det jeg snakket om.

Øhm, du har selvsagt helt rett, måtte sjekke i skapet nå, og det er som du sier - jeg snakker om Ibux nå. Takk for rettelsen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...