Gjest Vil så gjerne bli bedre 453 Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 Jeg er nå på min 10 dag med Wellbutrin 150 mg, og 150 mg Efexor. (Jeg la til 150 mg Wellbutrin for å få bort bivirkninger av efexor som seksuell dysfunkjson og tretthet) Bruker Efexor mot GAD, depresjon og panikkangst med GOD virkning. Jeg har fortsatt ingen forbedring etter start av efexor bare bivirkninger. Jeg er fortsatt sliten hele tiden og seksuell dysfunksjon har ikke bedret seg. Bivirkningene jeg har fått etter oppstart med efexor er at jeg alltid er ustø og svimmel. Merker også økt puls og hjertebank. Må ofte legge meg nedpå fordi jeg er så svimmel. Også noe ekstra svimmelhet synes å komme i bølger. Mitt største problem er at jeg er så redd for krampeanfall (sannsynligvis en del av min GAD) Jeg tenker på det hele tiden, jeg også bor alene og er redd for at jeg får et anfall når jeg er alene. Jeg leste også på for eksempel askapatient.com og lese at en del har hatt anfall med Wellbutrin også på laveste dose. Jeg ønsker virkelig at dette skal fungere, og jeg er så sint på meg selv for å fokusere for mye på kramperisiko. Jeg VET jeg er dum, men klarer ikke la være:( .. Så hva kan jeg gjøre med alt dette? Hvor lenge bør jeg venter på at Wellbutrin skal fungere? og hva gjør jeg me redselen for kramper? Det er så typisk meg å bli helt opphengt i sånn.. Råd mottas med STOR takk forjeg vil så gjerne bli bedre 0 Siter
Gjest trist jente Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 Jeg tror det verste du kan gjøre er å søke på forskjellige nettsteder om bivirkninger og muligheter for krampe. Du øker bare din egen frykt. De færreste får kramper, så jeg tror ikke du behøver å være redd. Man kan ikke styre alle tanker og følelser, men i en viss grad kan man styre dem. Om du i stedet for å gå å vente på krampene - tenk at du hører til i den gruppen som ikke får kramper. Hvis du stadig er inne på ulike nettsteder hvor folk skriver om sine krampeerfaringer forstår jeg godt at du blir redd, så jeg synes abslutt at du skal slutte å oppsøke og finne forum og informasjon om mulige bivirkninger. Av det jeg har lest er det ihvertfall unntakene som får alvorlige kramper, mens de fleste ikke får kramper i det hele tatt. Jeg har hørt at man skal gå på 150 mg i 6 uker før man vurdere eventuell opptrapping til 300 mg - det er en lege som har sagt det, men har ikke søkt det opp og sjekket. Det hender jo også at leger har ulike meninger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.