Gjest bølger Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Det snører seg sammen. Klump i halsen. Anspent. Puster annerledes. Samtidig gråter jeg og er nedfor igjen. Alt dette pga en forandring hos nav som egentlig bare er en bagatell. Jeg er redd for at jeg nå går inn i en mer ustabil periode nå pga dette. Jeg har sobril som jeg har hatt liggende lenge, som jeg har lyst til å ta nå, for å roe meg litt ned, men er samtidig redd pga at jeg måtte stadig opp i høyere doser for å få virkning. Lovet meg selv at jeg aldri mer skulle ta en sobril mer. Nhd sier at det ikke nytter å ta mer fluanxol, så det ender opp med at jeg skader meg. Noe som heller ikke er noe løsning. Hva gjør jeg nå? Det løsner litt, nå som jeg får skrevet det ned, og kanskje kan få noen råd. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Skjønner at du ikke har det så greit nå. Har du forsøkt å avlede det ved å fokusere på noe annet? Kan det f.eks hjelpe deg og gå en liten tur og få litt frisk luft? Noen tanker, fra 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Skjønner at du ikke har det så greit nå. Har du forsøkt å avlede det ved å fokusere på noe annet? Kan det f.eks hjelpe deg og gå en liten tur og få litt frisk luft? Noen tanker, fra Jeg skal ta meg en tur ut nå. Takk for at du svarte meg. Det gjør godt når noen bryr seg. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Jeg skal ta meg en tur ut nå. Takk for at du svarte meg. Det gjør godt når noen bryr seg. Det var godt å høre. Frisk luft kan gjøre underverker :-) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Dette er nok angst. Hva med å trene seg opp til å tåle ubehaget? Dette er ubehagelig, men ikke farlig. En kan lett komme i den vanen at ubehag umiddelbart skal bortmedisineres. 0 Siter
Gjest hva er hensikten Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Dette er nok angst. Hva med å trene seg opp til å tåle ubehaget? Dette er ubehagelig, men ikke farlig. En kan lett komme i den vanen at ubehag umiddelbart skal bortmedisineres. Å fy, så deilig det er å kunne medisinere det vekk. Hvorfor skal man kjenne på angsten? Hvorfor skal man tåle angsten? Det er jo ikke slik at det er fornuftig å ha angst. Mange har det jo ikke, og klarer seg helt fint uten. Hvorfor skal man godta å ha noe man ikke trenger å ha? 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Dette er nok angst. Hva med å trene seg opp til å tåle ubehaget? Dette er ubehagelig, men ikke farlig. En kan lett komme i den vanen at ubehag umiddelbart skal bortmedisineres. Jeg økte fluanxolen til 3mg, men det var kanskje dumt. Jeg bør nok som du skriver trene meg opp til å takle ubehaget , men det er bare så vanskelig. Får en følelse av klaustrofobi når jeg har det slik. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.