Gå til innhold

blanke ark - allerede fulle av rabbel

Anbefalte innlegg

Gjest Ellipse
Skrevet

Vi er 5 dager inn i det nye året. Har allerede sprukket 2 ganger (overspist og spydd). Det føles som om 2010 er ødelagt nesten før det er begynt:-( Trenger å gjøre en helomvending, men hvordan? Hvor får jeg tak i viljestyrken som skal til??

Videoannonse
Annonse
Gjest til ellipse
Skrevet

For det første så synes jeg du skal glemme alt som heter årstall og nye år. Da får en lett en enten-eller tenkning som er lite bra for en. Prøv å senke skuldrene litt. Vær litt snillere med deg selv, Ellipse. Det er ingen krise at du har sprukket to ganger. Du bare begynner å gå rett vei igjen. Sprekker du en gang til, fortsetter du å finne tilbake til sporet. Se for deg en vei med mange grøfter. Det er slik for mange av oss at vi stadig vekk dessverre faller i den, men vi blir ikke værende. Vi kreker oss opp på veien atter en gang, og går der helt til vi kanskje igjen går i grøfta.

Tanken om blanke ark og fargestifter tell, er litt skummel for slike som oss. Jeg har også slitt med spiseproblematikk og overspising. Fallhøyden blir så stor når en ser for seg et helt nytt uplettet år, også skitner en det til. Men det er ikke svart-hvitt for oss som har slik problematikk i livet. Så ikke vær så streng med deg selv. Pliis. Tenk på alle de dagene du klarer det.

Hvem av oss kommer til å gå gjennom året med bare vakker nysnø etter oss tror du?

Gjest Opp-og-ned, sånn er det
Skrevet

Snu tankene - det er jo enda flere ganger du _ikke_ har overspist og spydd! Det er _flere_ dager du _ikke_ har gjort det, så du er fortsatt på +-siden!

Stå på, dette får du til! :-)

Skrevet

Søk hjelp hos en psykolog. Livet er alt for kort til å ha det dårlig. LEV livet mer!!

Gjest Ellipse
Skrevet

For det første så synes jeg du skal glemme alt som heter årstall og nye år. Da får en lett en enten-eller tenkning som er lite bra for en. Prøv å senke skuldrene litt. Vær litt snillere med deg selv, Ellipse. Det er ingen krise at du har sprukket to ganger. Du bare begynner å gå rett vei igjen. Sprekker du en gang til, fortsetter du å finne tilbake til sporet. Se for deg en vei med mange grøfter. Det er slik for mange av oss at vi stadig vekk dessverre faller i den, men vi blir ikke værende. Vi kreker oss opp på veien atter en gang, og går der helt til vi kanskje igjen går i grøfta.

Tanken om blanke ark og fargestifter tell, er litt skummel for slike som oss. Jeg har også slitt med spiseproblematikk og overspising. Fallhøyden blir så stor når en ser for seg et helt nytt uplettet år, også skitner en det til. Men det er ikke svart-hvitt for oss som har slik problematikk i livet. Så ikke vær så streng med deg selv. Pliis. Tenk på alle de dagene du klarer det.

Hvem av oss kommer til å gå gjennom året med bare vakker nysnø etter oss tror du?

Tusen takk, det var veldig godt å lese svaret ditt. Det er av en eller annen merkelig grunn så mye enklere å legge merke til alt som går galt, enn det jeg tross alt får til.. Skal prøve å fokusere mer på det positive, men lett er det ikke!

Har du fått noen hjelp med ditt spiseproblem, eller har du jobbet med det på egenhånd? Hvis du vil si noe om det...

Takk igjen, ønsker deg en god dag! :-)

Gjest Ellipse
Skrevet

Snu tankene - det er jo enda flere ganger du _ikke_ har overspist og spydd! Det er _flere_ dager du _ikke_ har gjort det, så du er fortsatt på +-siden!

Stå på, dette får du til! :-)

Ja, det er jo sant...takk for oppmuntringen! Lett å føle seg mislykket når ting ikke går som en vil:-/ Men det hjelper jo ikke å tenke negative tanker. Klarte meg uten overspising i går i hvert fall:-) Tror jeg skal klare det i dag også... (skummelt å skrive det,er så redd jeg skal skuffe meg selv..IGJEN. Samtidig må jeg jo bare tro at det skal gå..)

Gjest Ellipse
Skrevet

Søk hjelp hos en psykolog. Livet er alt for kort til å ha det dårlig. LEV livet mer!!

Der sa du det. Skulle ønske jeg klarte å LEVE livet mer, ja. Har kastet bort så altfor mange år av livet mitt på mat-tull. Har gått i behandling flere ganger, men det har også vært bortkastet,dessverre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...