Gjest tør ikke be om hjelp Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Du skrev her at mitt gamle dps muligens kunne skrive ut medisin til meg,det ville de ikke. De ville ikke drive med fjermedisinering,ba meg om å kontakte legen min på det nye stedet for medisinering. Det er vanskelig! Jeg orker ikke fortelle alt på nytt,og jeg vet at ting ofte kan bli missoppfattet. Har fått gjennomgå pga psykiske lidelser,ble meldt til barnevernet. Det var lenge etter at jeg følte meg bedre,barnevernet fant ut at jeg var veldig flink med barna,og det var ingen omsorgssvikt. Nå gråter jeg når jeg er alene,det har sjedd mye opskakende i julen,jeg sover dårlig om natta. Kunne trengt noe å fått roet nervene på,men tør ikke. Orker ikke få misstanke over meg igjen fordi jeg sliter psykisk,føler virkelig at det er en skam! Føler virkelig at det er galt å være syk,da kan folk tro jeg ikke kan ta vare på barna. Men det kan jeg altså,er ikke sikkert jeg er syk engang. Føler meg trist og skuffet over noen folk,men det trenger ikke være sykt,jeg er jo et menneske med følelser,følelsene blir bare så sterke. Ble skuffet over ledelsen i dps,kunne de ikke bare ha hjulpet meg? Hva bør jeg gjøre? 0 Siter
Helmi Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Du bør vel ta kontakt med din nye fastlege? Den kontakten må du jo opprette uansett en eller annen gang. Du kan jo aldri vite - kanskje er legen både empatisk og samarbeidsvillig? 0 Siter
Gjest tør ikke be om hjelp Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Du bør vel ta kontakt med din nye fastlege? Den kontakten må du jo opprette uansett en eller annen gang. Du kan jo aldri vite - kanskje er legen både empatisk og samarbeidsvillig? Bør vel kanskje det. 0 Siter
Gjest be om hjelp Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Du skriver at det ikke er sikkert at du er syk, men samtidig har du innsikt nok til å vite at det er du. Du trenger jo fortsatt hjelp, for du sliter fortsatt psykisk. Svaret på spørsmålet ditt er derfor enkelt. Du må søke kontakt med hjelpeapparatet der du nå er flyttet, slik at de kan følge opp både deg og medisineringen din. Jeg sier ikke at det er ukomplisert å gjøre det, men at svaret på spørsmålet ditt egentlig gir seg selv. Å gremme seg over at ditt gamle dps ikke vil fortsette medisineringen er det liten vits i, og sannsynligvis gjør de rett i det også, da du nok trenger litt mer oppfølging. Lykke til, og ikke la redselen for at det skal bli brukt mot deg og din omsorgsevne hindre deg. Du har et ansvar for å holde deg mest mulig stabil nettopp for barna. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Du bør be de sende epikrise fra siste behandling til din nye fastlege. Det er rimelig og fornuftig at denne nå overtar forskrivningen av medisiner. 0 Siter
Gjest tør ikke be om hjelp Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Du bør be de sende epikrise fra siste behandling til din nye fastlege. Det er rimelig og fornuftig at denne nå overtar forskrivningen av medisiner. Var ikke noe særlig syk jeg på slutten,gikk i gruppeterapi og følte meg bra. I psykologens papirer står det sikkert at jeg avsluttet behandligen selv, på eget ansvar noe han frarådet. Men bedre ble jeg,noe han aldri hadde trodd. Får heller be dem sende over noen papirer,men blir ikke lenge her uansett. 0 Siter
Gjest tør ikke be om hjelp Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Du skriver at det ikke er sikkert at du er syk, men samtidig har du innsikt nok til å vite at det er du. Du trenger jo fortsatt hjelp, for du sliter fortsatt psykisk. Svaret på spørsmålet ditt er derfor enkelt. Du må søke kontakt med hjelpeapparatet der du nå er flyttet, slik at de kan følge opp både deg og medisineringen din. Jeg sier ikke at det er ukomplisert å gjøre det, men at svaret på spørsmålet ditt egentlig gir seg selv. Å gremme seg over at ditt gamle dps ikke vil fortsette medisineringen er det liten vits i, og sannsynligvis gjør de rett i det også, da du nok trenger litt mer oppfølging. Lykke til, og ikke la redselen for at det skal bli brukt mot deg og din omsorgsevne hindre deg. Du har et ansvar for å holde deg mest mulig stabil nettopp for barna. ''Du har et ansvar for å holde deg mest mulig stabil nettopp for barna.'' Det er sant. Får be dem sende noen papirer ang min situasjon,for jeg orker ikke fortelle hele min historie. Jaja,de trenger vel bare fra den siste tiden,men da var jeg bra. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.