Gå til innhold

Én av tre har selvmordstanker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Spredte selvmordstanker er så vanlige selv i normalbefolkningen, at det bryr jeg meg svært lite om. Det har nesten ingen prediktiv verdi i forhold til selvmord som heldigvis er enormt sjelden.

Skrevet

Spredte selvmordstanker er så vanlige selv i normalbefolkningen, at det bryr jeg meg svært lite om. Det har nesten ingen prediktiv verdi i forhold til selvmord som heldigvis er enormt sjelden.

Prediktiv?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Prediktiv?

Predikere - forutsi.

Skrevet

Predikere - forutsi.

Har lest ett sted att 75% av alle mennesker har hatt selvmordstanker. Det er langt fra tanker til handling. Men er det dyp depresjon, eller alvorlig sinnslidelse tilstede, må man være på vakt.

Gjest blåhvit
Skrevet

Fakta er at det er flere som dør av selvmord enn det er som dør i trafikken.

Og 10% av alle som lider av en manisk depressiv lidelse dør, fordi de tar sitt eget liv.

Dette er informasjon, som ikke blir offentliggjort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...