Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 23 år som begynner å tro at det kanskje kan feile meg noe litt alvorlig. Jeg er veldig kald og fryser mye mer enn andre, selv inne i vanlig temperatur har jeg gåsehud og fryser. Jeg blir også plutselig veldig trøtt, og det føles ut som om jeg bare kan sove når som helst. Jeg sover ganske dårlig om natten da, men dette kommer så plutselig, og jeg blir så veldig trøtt. Så går det over. Jeg har også problemer med spising. Jeg spiser veldig mye i perioder, men føler meg liksom ikke mett. Og hvis jeg gjør det, så går det veldig fort over. Kan spise mye mer enn det som burde gjøre meg mett. Jeg har også perioder der jeg spiser veldig lite, men har fremdeles en tendens til å legge fort på meg. Hva kan alt dette tyde på? Jeg lurer også på et par andre ting jeg ikke har turt å spørre legen min om, og det er om man kan få panneløft dekket av staten eller noe? Jeg har veldig tunge øyenbryn som jeg hever hele tiden for at det ikke skal være så tungt over øyet. Dette gir meg ofte vondt i hodet. Det andre er hva man kan gjøre med overdrevet svetting? Kan det være noen medisinsk grunn til dette, og er det noe man kan gjøre for å behandle det? Har hørt man kan bruke botox mot dette, men det er vel veldig dyrt både for en gang og i lengden. Er dette isåfall noe man får dekket noe sted?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/340817-kan-det-feile-meg-noe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Symptomene du beskriver kan ha mange årsaker bl.a. lavt stoffskifte og jernmangel, så jeg synes du skal ta en sjekk hos fastlegen inkludert blodprøver for å sjekke ut dette. Operasjoner som panneløft og operasjon av tunge øyenlokk dekkes vanligvis ikke av det offentlige hvis ikke man har påviste helseplager av dette f.eks. vansker med å se opp. Du kan også snakke med fastlegen din om du bør henvises videre for vurdering for om hodepinen gir grunnlag for et plastisk inngrep. Overdrevet svetting behandles som regel lokalt i form av rollon med aluminiumsoppløsning som kjøpes fritt på apoteket og hemmer svetteproduksjonen. Det stemmer at Botox kan brukes mot svette og ved å ta sprøyter under armene kan svetteproduksjonen hemmes i opptil seks måneder. Jeg har fått opplyst fra Rikshospitalet at man ikke gjør det på sykehuset, men henviser til private som f.eks. Sjølyst medisinske senter. Prisen er dessverre relativt høy...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...