Gjest spm om epikrise Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Eller blir de bare skrevet hvis pasienten eller andre selv ber om å få se den? Har nærmest gitt opp håpet om å få se epikrisen min, fra der jeg sluttet for snart syv måneder siden. Min nye behandler har også gitt opp., Hadde tenkt til å skrive et brev til dem med kopi til noen viktige instanser, men akkurat nå orker jeg ikke. Er det vanlig at mange epikrisen aldri blir skrevet ferdig? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Dette varierer med kvaliteten på institusjonene. Ved vår avd skrives alle epikriser - >90% innen en uke. Uansett skal epikrise skrives. Du trenger kun en setning i et brev. Skriv det ! 0 Siter
Gjest spm om epikrise Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Dette varierer med kvaliteten på institusjonene. Ved vår avd skrives alle epikriser - >90% innen en uke. Uansett skal epikrise skrives. Du trenger kun en setning i et brev. Skriv det ! Er det noen instanser som reagerer hvis en institusjon ikke skriver ut epikriser? Hvis det er få pasienter som ber om epikriser kan det føre til at de faktisk ikke skriver dem? eller ikke er ferdig med dem? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Er det noen instanser som reagerer hvis en institusjon ikke skriver ut epikriser? Hvis det er få pasienter som ber om epikriser kan det føre til at de faktisk ikke skriver dem? eller ikke er ferdig med dem? Henvisende lege og fastlege skal alltid ha epikriser. De vil reagere om epikrise ikke mottas. 0 Siter
Gjest Mirakelet Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Jeg jobber på sykehus og vet at det ofte er lang skrivetid som oftest pga mangel på skrivehjelp så det blir liggende tusenvis av uskrevne notater, det kan ta 1-2 mnd før de blir skrevet. Men nå blir det etterhvert talegjenkjenning så da regner jeg med at de blir fortere skrevet, men fortsatt avhengig av sekretærer da legene ofte ikke vet helt forløpet med en epikrise, hvem som skal ha den, diagnosene for å få penger for oppholdet osv... Det kan selvsagt også ha skjedd en glipp at legen har glemt å diktere epikrise. så jeg vil anbefale deg å ringe og mase, si at det haster... så tenker jeg de får fart i sakene 0 Siter
Gjest spm om epikrise Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Jeg jobber på sykehus og vet at det ofte er lang skrivetid som oftest pga mangel på skrivehjelp så det blir liggende tusenvis av uskrevne notater, det kan ta 1-2 mnd før de blir skrevet. Men nå blir det etterhvert talegjenkjenning så da regner jeg med at de blir fortere skrevet, men fortsatt avhengig av sekretærer da legene ofte ikke vet helt forløpet med en epikrise, hvem som skal ha den, diagnosene for å få penger for oppholdet osv... Det kan selvsagt også ha skjedd en glipp at legen har glemt å diktere epikrise. så jeg vil anbefale deg å ringe og mase, si at det haster... så tenker jeg de får fart i sakene Er nok ingen glipp. Behandleren min har henvendt seg dit for å få epikrise. jeg har skrevet flere mailer og spurt om epikrisen er ferdig. Jeg har tilbudt meg å komme opp dit og hente den hvis det skulle gjøre prosessen enklere. Jeg har stor forståelse for at det kan bli vanskelig å få ut alle epikriser innen en uke. Men innen syv måneder bør de da klare å få den ut eller? 0 Siter
Gjest spm om epikrise Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Henvisende lege og fastlege skal alltid ha epikriser. De vil reagere om epikrise ikke mottas. Men hvordan har fastlegen oversikt over når min epikrise burde vært skrevet? Så lenge han selv ikke har bedt om den så kan han vel ikke huske hvor hver pasient som blir sendt til DPS'en at de skal få tilsendt epikrise? Har fastlegene et alarmsystem da , som får dem til å reagere hvis ikke epikrisen kommer? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Men hvordan har fastlegen oversikt over når min epikrise burde vært skrevet? Så lenge han selv ikke har bedt om den så kan han vel ikke huske hvor hver pasient som blir sendt til DPS'en at de skal få tilsendt epikrise? Har fastlegene et alarmsystem da , som får dem til å reagere hvis ikke epikrisen kommer? Når en pasient kommer til fastlegen etter en behandling i sykehus/DPS, vil det første hun gjør være å lese epikrisen. 0 Siter
Gjest Mirakelet Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Er nok ingen glipp. Behandleren min har henvendt seg dit for å få epikrise. jeg har skrevet flere mailer og spurt om epikrisen er ferdig. Jeg har tilbudt meg å komme opp dit og hente den hvis det skulle gjøre prosessen enklere. Jeg har stor forståelse for at det kan bli vanskelig å få ut alle epikriser innen en uke. Men innen syv måneder bør de da klare å få den ut eller? Spør dem hva som er problemet da. Be dem sjekke om den virkelig er skrevet. Hvem det var som skulle diktere den, det vet du kanskje selv, be evnt om å få snakke med vedkommende. Tru med å gå til avisen om de ikke skjerper seg hehe . litt off topic... men hva skal man gjøre da? Kan ikke fatte at det kan gå 7 måneder! 1-2 mnd er i ille perioder her, men som oftest prøver de å få de ut innen 5 dager. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.