Gjest nordsjøarbeider Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 hei, og godt nyttår. Jeg sliter med angst og depresjoner, og tar en solid dose efexor daglig dvs 225 mg, det hjelper forsåvidt mot depresjon dog ikke i ønsket grad mot angst. Men når jeg var hos min lege siste hadde han vært i samtale min psykiater og de hadde da vurderet og anbefalt at jeg skulle begynne på stemingsstabiliserende. Til min store forskrekkelse skal visst dette være epilepsimedsin, kan dette stemme? Syns det høres skremmende ut. Kjenner du til dette NHD. 0 Siter
serenity777 Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Dette er veldig vanlig. Lamictal er mest brukt. Den virker stemmningsstabiliserende. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Medisiner får navn etter det de først blir brukt mot. Alle stemningsstabiliserende medisiner, unntatt Litium, er opprinnelig epilepsimedisiner. Det er ikke det minste skummelt. Om en mener at dine depresjoner er depresjoner i en bipolar lidelse, er stemningsstabiliserende et meget godt valg. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 7. januar 2010 Skrevet 7. januar 2010 Ikke tenk på det. Jeg har både epilepsi og bipolar lidelse har brukt flere epilepsimedisiner. Nå er det Lamictal, som nok er den vanlige å velge som stemningsstabiliserende. Den er ansett som "snill" i forhold til bivirkninger - selv har jeg ikke hatt noen. Ellers har jeg ikke hatt noe problem med andre epilepsimedisiner jeg har vært innom... bortsett fra at de ikke fikk meg anfallsfri da. Men Lamictal har hatt veldig god effekt for meg - også på den bipolare lidelsen. Imidlertid bruker jeg litium i tillegg. So don't worry! Epilepsimedisiner er ikke skumlere enn antidepressiva!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.