Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært innom og søkt på flere innlegg om slimproppen, men har ikke funnet svar på mitt spørsmål. Derfor vil jeg spørre deg.

Det jeg lurer på er:

Av og til kan jeg få litt tykk utflod , men det er bare snakk om slimstrimler som er ca. 1.5-3 cm i lengde og ikke mer enn noen mm. i bredde (ellers er utfloden hvit som dusjsepe). Noen har sagt at dette kan være litt av slimproppen, men at slimproppen kan "fornye" seg selv. Stemmer dette?

Jeg er bare 28 uker på vei, så jeg tror ikke at det er slimproppen som har gått, men jeg lurer på om jeg vil kunne vite når det er slimproppen som har gått? Er det en stor mengde slim/gelè som kommer ut (f.eks. noen har nevnt en gelèklump på størrelsen av en spiseskje), eller er det bare litt ekstra utflod (som ligner dusjsepe), eller gelèstrimler??

Jeg har prøvd å finne noe om dette i bøker om graviditet, men har ikke funnet noe. De nevner bare slimproppen, ikke hvordan den ser ut. Derfor lurte jeg på om proppen var veldig synlig, og ikke bare "noen strimler" av slim/gelè.

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34087-vet-du-at-det-er-slimproppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert litt forskjellig fra menneske til menneske dette her, men av egen erfaring, og "etter boka", er slimproppen, som du også skriver her, ca. 1 spiseskje i mengde, som en geleaktig klump, gjennomsiktig, og gjerne med noen "striper" av blod. Minner litt om den utfloden enkelte kan oppleve i forbindelse med eggløsning!

Om den kan fornye seg, vet jeg ingenting om.

Åsa Prebensen, Jordmor

I böcker så beskrivs slemproppen som en geleaktig klump som ofta är gjenomskinlig med lite blodstrimmor i, som kan var brunaktig. Slemproppen kan variera i utseende och vara mera tunnflytande. Hos en del kvinnor lossnar denna slempropp veckor innan förlossningen, medans hos andra i samband med förlossningen. Många kvinnor märker aldrig när slempropen har lossnat, och detta har heller inge betydelse. Jag har faktisk aldrig läst eller hört att slempropnnen skulle kunna lossna delvis för att sedan förnya sig. Jag tror inte att det är slemproppen som har gått hos dig enligt din beskrivning. Det är antagligen bara en riklig utflod. Inte oroa dig mera över detta, då det antagligen inte har någon större betydelse. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...