Gjest helsefagarbeider Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Hei Nhd Jeg er far til en gutt på 9 år som er utredet ved en BUP Avd. Han har her fått diagnosene ADHD,Dysleksi og utredes nå for angst,diagnosen vil jeg tro blir satt til GAD . Pr i dag er han medisinert med Conzerta 36 mg og ikke noe annet. I en samtale med en ny psykologspesialist ved denne avd ble det forandret på medisineringen hans. Nå skal han ned til Conzerta 18 mg og en ritalin 10 mg på morgen og så oppstart med en halv dose zoloft på kveld . Gutten er mye redd og bekymret og har vanskligheter med å sove på kvelden,han er mye bekymret og skvetten om jeg kan si det på den måten. Hører i tilegg stemmer på kvelden når han skal legge seg og føler ofte att det er en manns skikkelse der som puster på han og sier att han skal ta gutten og oss. Detter er naturlig nok en stor bekymring for oss i tilegg til alt det andre. Men jeg stiller spørsmål ved medisinering med zoloft mot dette.. Har jeg grunn til å reagere på dette ? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Jeg synes dere skal få en skikkelig forklaring (inkl diagnose) på hvorfor gutten skal ha Zoloft og hva en forventer å oppnå. 0 Siter
Gjest helsefagarbeider Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Jeg synes dere skal få en skikkelig forklaring (inkl diagnose) på hvorfor gutten skal ha Zoloft og hva en forventer å oppnå. Takk for svar nhd Tenker jeg skal ta dette opp med rette innstans i morgen. Men hvem diagnose kan egentlig legges til grunn for den type medisinering til en gutt på 9 år ? Vil gjerne vite litt om hva jeg kan argumentere med i dette tilfellet ? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.