Gå til innhold

Jeg er så trøtt, og livet har ingen mening.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 26 år. Har endel ting å tenke på, og er for tiden veldig mye hjemme. Jeg har ingen jobb, og har to aborter bak meg, som jeg ikke er stolt av.Jeg bruker ritalin og cipralex. cipralexen tar jeg på kvelden, enda mange sier jeg bør ta den om morgenen. Jeg har levd veldig usunnt dette året og gått opp mange kilo. Alltid vært veldig aktiv og godt trent før. Jeg er litt trist iblandt, fordi livet mitt ikke er i nærheten av slik jeg skulle ønske.. Men de siste ukene nå, har jeg vært såå fryktelig trøtt. Jeg tar en ritalin om morgenen, spiser og sovner på sofaen. Og neste måltid sovner jeg igjen, jeg blir så trøtt, at jeg har problemer med å holde meg våken tre timer.Men ikke alle dager er like trøttende. Hva kan dette være? Jeg tror ikke jeg er gravid, men tok en angrepille for en stund siden, fikk veldig blødninger etter den, og det virket som mensen. var det det? jeg har ikke hatt mensen siden. (et par uker) så jeg føler jeg hadde mensen da...har så mye spørsmål, men legen min er vanskelig å spørre. han har så dårlig tid og han lytter dårlig..kan noen svare meg? da ville jeg bli mye mere letta. Jeg sovner flere ganger om dagen på sofaen..orker liksom ikke tvinge meg ut lengre. jeg er ikke ute på noe..flere dager siden jeg så lys ute heh...er jeg deprimert bare enda jeg bruker antideprissiva?gpr det an? eller er jeg bare lei av livet mitt slik d er nå, eller er jeg syk? tenkte på kreft og allting men jeg er da for ung for det. har ellers ingen problemer med noe.. så hvorfor er jeg så trøtt etter hvert måltid med mat? kjempeglad om noen kan forklare meg noe nytt..

Videoannonse
Annonse
Gjest å bedre dager kommer alltids
Skrevet

Jeg skrev et lignende inlegg i forrige uke. Men etter at jeg kom i gang på jobb igjen ble livet litt enklere. Fikk mer overskudd på kveldene også til å utføre mine daglige plikter. Tror i slike tilfeller som deg er det nødvendig å tvinge serg selv ut av døren. Sosialiser deg. Hva med å søke en liten deltidsjobb? Gjøre frivillig arbeid i Røde Kors eller ved Frivillighetssentralen? Kjøp klippekort på et treningssenter? Kontakt en gammel venn? Når du først kommer i gang, og er ute sammen med positive mennesker tror jeg formen vil rette seg. Det virker sikkert som et ork, men er 99 prosent sikker på at du ikke vil angre etterpå. Et spark i baken på deg!

Når det gjelder medisinene, så kan du vel prøve å ta alle om kvelden? Slik at du blir mer opplagt på dagtid? Jeg hadde et helt år hvor jeg ikke gjorde annet enn å ligge på sofaen, sove, grine og spise. Det tok et år før jeg fant ut at jeg ikke hadde energi på grunn av hangover fra Vallergan som jeg tok hver kveld. Etter jeg sluttet på dem kom livsgnisten tilbake og kiloene rann av meg igjen.

Skrevet

Jeg skrev et lignende inlegg i forrige uke. Men etter at jeg kom i gang på jobb igjen ble livet litt enklere. Fikk mer overskudd på kveldene også til å utføre mine daglige plikter. Tror i slike tilfeller som deg er det nødvendig å tvinge serg selv ut av døren. Sosialiser deg. Hva med å søke en liten deltidsjobb? Gjøre frivillig arbeid i Røde Kors eller ved Frivillighetssentralen? Kjøp klippekort på et treningssenter? Kontakt en gammel venn? Når du først kommer i gang, og er ute sammen med positive mennesker tror jeg formen vil rette seg. Det virker sikkert som et ork, men er 99 prosent sikker på at du ikke vil angre etterpå. Et spark i baken på deg!

Når det gjelder medisinene, så kan du vel prøve å ta alle om kvelden? Slik at du blir mer opplagt på dagtid? Jeg hadde et helt år hvor jeg ikke gjorde annet enn å ligge på sofaen, sove, grine og spise. Det tok et år før jeg fant ut at jeg ikke hadde energi på grunn av hangover fra Vallergan som jeg tok hver kveld. Etter jeg sluttet på dem kom livsgnisten tilbake og kiloene rann av meg igjen.

Takk. du har nok rett;)

Gjest Niccola
Skrevet

Jeg kan ikke svare på noe dessverre, men synes kanskje det kunne være greit å minne om å bruke prevensjon..?

Skrevet

Hvorfor jobber du ikke eller går på skole? Jeg hadde garantert tørna om jeg ikke hadde faste ting jeg skulle gjøre i hverdagen. Jeg får aldri gjort så lite som når jeg har en fridag fra jobb ;-)

Når man venner kroppen til å sove mye, så vil den også kreve mer søvn. Bestem deg for å stå opp til faste tider og legge deg til faste tider hver dag. Lag dine egne rutiner for hverdagen. Når du begynner å bli trøtt på dagtid, så går du deg en lang tur e.l. Dette vil gjøre underverker både for den fysiske (overvekt) og den psykiske helsa. Start imorgen! Lykke til :)

Forresten... Sørg for å bruke prevensjon heretter!

Gjest sarahri
Skrevet

Jeg kan ikke svare på noe dessverre, men synes kanskje det kunne være greit å minne om å bruke prevensjon..?

ikke alle tåler prevansjon.........

Skrevet

Da må man rett og slett ha annen sex enn samleie dersom man ikke ønsker å bli gravid. Abort bør ikke være prevensjonsmiddel....

Skrevet

Skrev hun noen gang at hun brukte abort som prevansjonsmiddel da?

Hun har vel nok skyldsfölelse for dette fra för, synes ikke det er noen vits à vaere moraliserende.

Uansett, har man bestemt seg for at abort er en etisk forsvarlig lösning sà ser jeg ingen grunn til gruble over én eller flere aborter.

Gjest Niccola
Skrevet

At man verken tåler p-piller, kobberspiral eller kondomer?

Gjest Niccola
Skrevet

Skrev hun noen gang at hun brukte abort som prevansjonsmiddel da?

Hun har vel nok skyldsfölelse for dette fra för, synes ikke det er noen vits à vaere moraliserende.

Uansett, har man bestemt seg for at abort er en etisk forsvarlig lösning sà ser jeg ingen grunn til gruble over én eller flere aborter.

Jeg moraliserer ikke. Det å ta abort gang på gang kan ikke bli annet enn tilleggsbelastning, og definitivt noe man kan ta tak i.

Etter flere aborter synes jeg ikke det er ufint å minne om prevensjon, slik togli også gjør.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Aktivitet og en ny meidisinvurdering er det som mest sannsynlig vil hjelpe.

Abortmoraliseringen kan du heve deg over :-)

Gjest Niccola
Skrevet

Gud hjelpe meg.

hidi, the scorpion
Skrevet

''så hvorfor er jeg så trøtt etter hvert måltid med mat? kjempeglad om noen kan forklare meg noe nytt..''

Noe nytt kan ingen gi deg:(

Du velger å leve ett liv på kanten, da er det egentlig idiotisk å be om svar!

Hva ønsker du egentlig?

hidi, the scorpion
Skrevet

''Abortmoraliseringen kan du heve deg over :-)''

Veldig lett for deg som mann å si:(

For de aller fleste kvinner, er det et særdeles vanskelig valg!

Gjest Elextra
Skrevet

''Abortmoraliseringen kan du heve deg over :-)

For de aller fleste kvinner, er det et særdeles vanskelig valg''

At abort er et vanskelig personlig valg har da svært lite med moralisering å gjøre.

Skrevet

Abort er et vanskelig valg.

Moraliseringen er noe helt annet, og det kan og bør en heve seg over.

hidi, the scorpion
Skrevet

Men jeg har jo sett ditt verdisyn på ufødte liv:(

Og da er det mange som aldri burde vært født, som Stalin, Lenin, Mao og Hitler...

Ingen hjerneskadde, har foråsaket like mange lik...?

Du minner meg om diktatorene, som skal bestemme hvem som skal leve:(

Skrevet

Men jeg har jo sett ditt verdisyn på ufødte liv:(

Og da er det mange som aldri burde vært født, som Stalin, Lenin, Mao og Hitler...

Ingen hjerneskadde, har foråsaket like mange lik...?

Du minner meg om diktatorene, som skal bestemme hvem som skal leve:(

Jeg skal ikke bestemme, og det har jeg aldri hevdet.

Kvinnen skal bestemme. Ingen andre er bedre skikket til å ta avgjørelsen.

hidi, the scorpion
Skrevet

Men det gjør ikke du!

Du anbefaler abort!

Jeg vil aldri oppfordre til abort, muligens adopsjon, men _aldri_ abort!

Dere psykiatere, burde vite mer om psyken til de som tar abort, enn dere gjør!

Gjest Niccola
Skrevet

Og hvor har det skjedd moralisering her?

Når en har tatt to aborter og mulig er gravid igjen, og sliter med diverse plager, er prevensjon hvertfall et sted å starte. Abort er en tilleggsbelastning som en godt kan unngå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...